Kodak verlaat Disneyland

KODAK-DisneyLand
In 1987 namen we uit het Amerikaanse Disneyland nog een elpee (jeugd: Wat is dat?) mee, waarop een lofzang stond voor Kodak. Iets met ‘making memories’. Die periode lijkt nu definitief ten einde gekomen te zijn. Kodak – een van de drie overgebleven oorspronkelijke sponsors van Disneyland – stopt met zijn reclame in het pretpark als dit jaar ten einde loopt.

Al decennia sponsorde het bedrijf in de Disneyland parken de “Picture Spots” – echt locaties waar je een Kodak-foto van kon maken. En dat was nog niet alles. “Ze hebben onze cameracentra, onze gidskaarten, evenals een aantal van onze attracties gesponsord”, laat Disneyland woordvoerster Suzi Brown weten. Ooit een van de machtigste merken van Amerika, sterft Kodak nu een langzame dood. Het is een slachtoffer van het digitale tijdperk, dat ooit mede door zijn eigen ingenieurs werd ingevoerd. Na Kodak blijven nog twee originele sponsors over: Coca-Cola en Nestle. En bij het dichttrekken van de deur kan Kodak zeggen: “Jij bent aan zet, Instagram.”

Reageren