Nieuw! Nano-breaks


Nano Breaks, een tweedaags lastminute uitstapje met een hotelovernachting, winnen aan populariteit volgens cijfers van boekingssite Hotels.com. In 2011 zochten reizigers uit een groot aantal Europese landen vaker naar een tweedaagse trip met hotelovernachting dan in 2010. Vooral de toeristische steden zijn in trek.

De populariteit van nano breaks steeg het sterkst onder Franstalige Zwitsers, die het afgelopen jaar 82 procent vaker een afzonderlijke hotelnacht zochten dan in 2010. Ook Finnen (72 procent) en Duitstalige Zwitsers (66 procent) toonden sterk groeiende interesse. Onder Nederlanders steeg het aantal zoekopdrachten naar afzonderlijke hotelnachten met 43 procent ten opzichte van 2010. Ierland was met een lichte daling van 1 procent het enige Europese land waarin nano breaks minder populair werden.

Olivier Pernoud, market manager Benelux van Hotels.com, zegt: “Europese steden zijn in het algemeen uitstekend bereikbaar. Bovendien zijn er vaak voordelige lastminute hotelaanbiedingen te vinden, waardoor ook ultrakorte tripjes aantrekkelijk zijn. Het is fantastisch dat Europese reizigers daarvan gebruik maken.”

Reageren

We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Waarom moet dit? Meer informatie hier | Sluiten