Transavia begint webseries op YouTube kanaal


Transavia heeft het eigen YouTube kanaal vernieuwd. Met dit kanaal wil Transavia ‘generatie Z’ aanspreken, die intensief gebruikmaakt van YouTube. Doel is hen te informeren, te entertainen en enthousiast te maken voor vliegen met Transavia. In de video’s staan vaak de medewerkers van de luchtvaartmaatschappij in de spotlight. Zij kennen Transavia als geen ander en spelen in veel formats de hoofdrol.

Generatie Z besteedt veel tijd aan YouTube, meer dan aan traditionele media, zoals televisie en radio. YouTube is hun zoekmachine. Door via de webseries duidelijk te maken wie Transavia is, wil de vliegmaatschappij op lange termijn haar merkvoorkeur onder generatie Z vergroten. “Met het Transavia YouTube kanaal vergroten wij de band met Generatie Z en laten we zien dat we een toegankelijke luchtvaartmaatschappij zijn voor iedereen,” aldus Erik-Jan Gelink, commercieel directeur bij Transavia.

Webseries
Binnenkort kan men op het Transavia YouTube kanaal vijf webseries volgen. Hiermee krijgt het publiek een kijkje in de wereld van Transavia. De campagne wordt afgetrapt met de ‘Bucketlist Hunt’ waarin vier bekende YouTubers (Tony Junior, Sophie Milzing, Marije van der Made en Nesim Najih) de hoofdrol spelen.
In de andere vier webseries spelen de medewerkers van Transavia de hoofdrol. Zij kunnen op YouTube stralen en krijgen een podium om met trots over hun werk en over Transavia te vertellen. Gelink: “Wij geloven in de onderscheidende kracht van onze eigen mensen. Zij kennen Transavia als geen ander. In veel formats spelen collega’s dan ook de hoofdrol”.

De series:
Jer & Mir reageren
Twee Transavia-medewerkers behandelen vragen die via social media aan de luchtvaartmaatschappij worden gesteld.
Geen stress met Stef
Transavia-medewerker Stef legt met een knipoog uit hoe je het beste stressvrij kunt reizen.
People of Transavia
In deze mini-documentaire kunnen de kijkers kennismaken met de mensen achter het uniform.
Crew Anekdotes
De crew van Transavia vertelt indrukwekkende, lachwekkende en emotionele anekdotes die zij tijdens hun werk hebben meegemaakt.

Om sneller met videocontent in te kunnen spelen op de actualiteit heeft Transavia een inhouse studio opgericht. Op de Bucketlist Hunt na worden alle producties door de vliegmaatschappij zelf gemaakt.

Laat een reactie achter