We willen op georganiseerd avontuur

Wintersport. Foto: Elkedagvakantie


Nieuwe werelden ontdekken, vreemde culturen ontmoeten en helemaal zelf op avontuur. Maar het liefst wel goed georganiseerd. Dat is de nieuwste trend die blijkt uit de boekingscijfers van de online reisaanbieder TravelBird.

Reizigers willen spannende dingen meemaken, op zoek naar nieuwe werelden en andere indrukken. Moderne reizigers willen dat ook het liefst zo vrij en individueel mogelijk beleven. Maar willen wél weten waar ze ‘s avonds slapen, willen wél een goed geregelde huurauto of de juiste kaartjes voor het lokale openbaar vervoer. Willen op ontdekkingsreis dus met alle gevoel van vrijheid maar ook met het goed geregelde vangnet. De reizen die dat georganiseerde avontuur aanbieden, groeien explosief.

Individuele pakketreizen
Uit de cijfers van TravelBird blijkt een significante groei voor reizen die persoonlijk kunnen worden ingevuld. In België en Duitsland stijgt het aantal geïndividualiseerde pakketreizen (vlucht met hotel & huurauto) met ruim 500%. In Nederland is dat ruim 200% (zie cijfers hieronder).

Symen Jansma, CEO TravelBird: “In een steeds drukker en veeleisender wordende wereld, is de wens tot avontuur groeiend. En wordt dat te vaak ontbrekende gevoel van vrijheid tijdens het normale leven, gedurende de vakantie flink gecompenseerd. Ook bij nieuwe groepen die van nature niet zo avontuurlijk zijn ingesteld. Toch wil ook deze snel groeiende groep reizigers de wereld makkelijk en op een individuele wijze ontdekken maar daarbij wel dagelijks verrast en geholpen worden.”

Vietnam
Exotische en tot ieders verbeelding sprekende landen als Vietnam, Cuba, Indonesië, China, Brazilië, Peru komen daarmee binnen handbereik van velen. Ook financieel. Want doordat TravelBird snel kan inhaken op lokale aanbiedingen, veranderende omstandigheden en nieuwe trends, is het boeken van dergelijke reizen voor steeds meer mensen betaalbaar en haalbaar geworden. En kan men op ontdekkingsreis als een echte avonturier, op een geheel eigen manier, maar wel goed georganiseerd.

In een bijbehorende social media campagne #FeelFreeAsABird introduceren medewerkers van TravelBird zichzelf, en roepen kijkers op om kandidaten te nomineren via www.TravelBird.nl/freebird die volgens hen dé reis van haar/zijn leven verdienen.

One Response

Reageren