>
Fryslân Marketing lanceert een recessiecampagne om volgend jaar meer toeristen naar Friesland te halen. Het toerismebureau gaat de provincie promoten als voordelig alternatief voor een verre vliegreis. De Friese Elfsteden zijn het leidende thema van de campagne, inhakend op het eeuwfeest van de Elfstedentocht. Het toerismebureau ziet de economische crisis als kans op groei in de toeristisch-recreatieve sector. ,,Uit onderzoek blijkt dat mensen, ondanks de recessie, wel op vakantie blijven gaan. Ze korten alleen het budget. Een binnenlandse vakantie is goedkoper; het scheelt de reiskosten”, aldus Paul van Gessel, directeur van Fryslân Marketing. (
Bron: Leeuwarder Courant)
Gerelateerd
Quote: "Als je vakantie tot zijn essentie terugbrengt dan is dat voor mij "bergen en/of zee". Als dat in de buurt te vinden is (maakt niet uit waar), dan vind ik dat prima."
Sander Lindenburg begon in 2005 met deze site over reisnieuws en triptips. De basis vormt de oorspronkelijke website www.grenzeloos.nl, die in het jaar 2000 werd gebruikt voor een wekelijkse krantenserie voor Wegener-kranten over een trip 'langs de rand van Nederland'. Sander is professioneel journalist sinds 1978. Hij bezocht (herhaaldelijk): Frankrijk, België, Duitsland, Engeland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Tsjechië, Polen, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Portugal, Marokko, Griekenland, Hongarije, Ierland, Vaticaanstad, San Marino, Liechtenstein, Monaco, Andorra, Kroatië, Slovenië, Servië en de Verenigde Staten van Amerika.