>Website Zweden als beste gekozen

>De website van VisitSweden is in Zweden uitgeroepen tot de beste site van 2008. Het computertijdschrift Internetworld heeft de beste honderd sites van Zweden beoordeeld, en VisitSweden kwam als beste uit de bus. De website, die toeristen naar Zweden moet lokken, is volgens de jury goed ontworpen en gebruiksvriendelijk, en is waarschijnlijk uniek in zijn soort in de hele wereld.
VisitSweden heeft als eerste verkeersbureau ter wereld materiaal op zijn website geplaatst dat afkomstig is van gebruikers zelf. Zo zijn op de site teksten te lezen en foto’s te zien van bezoekers van Zweden. Deze inbreng van reizigers naar het Scandinavische land zijn inspirerend voor potentiële bezoekers en vormen een welkome aanvulling op de officiële informatie van het verkeersbureau. Door deze persoonlijke koppeling en grotere betrokkenheid van de bezoeker van de site is de drempel aanmerkelijk lager om een reis te boeken naar Zweden.
VisitSweden, die van de staat en de toeristische branche de opdracht heeft om Zweden als toeristische bestemming te positioneren, deelde de eerste plaatsen in de strijd om de beste website met sites van onder andere de SVT, de Zweedse radio en televisie en DN, één van de leidende dagbladen in het land.
”We zijn zeer blij en trots op de toekenning van deze prijs. Er zijn niet veel andere landen die het aandurven hun officiële reissite open te stellen als een open forum voor bezoekers. Het is niet langer genoeg om op de site alleen het officiële imago van Zweden te promoten. We moeten voortdurend reislustige en nieuwsgierige mensen inspireren die niet eerder aan Zweden hebben gedacht als reisbestemming”, aldus Thomas Brühl, directeur voor VisitSweden.
De voorwaarden om mee te kunnen dingen naar deze prijs zijn volgens Internetworld dat de site op een innovatieve manier gebruik heeft gemaakt van het internet, een hoge redactionele kwaliteit heeft, een eenvoudige structuur, functioneel ontwerp en het afgelopen jaar sterk in ontwikkeling is geweest.
“Dit is een site waaraan heel Zweden meewerkt, door artikelen, foto´s en tips die direct te zien zijn op de kaart van Zweden. Toeristische bedrijven, regionale VVV´s, Zwedenbezoekers en de Zweden zelf, iedereen kan een bijdrage leveren aan zijn interpretatie van Zweden”, aldus Maria Ziv, marketingcommunicatiedirecteur bij VisitSweden. “Steeds meer mensen zoeken tips van anderen voordat ze hun reis boeken en daarom hebben de aanbevelingen van de Zweden over hun land een hoge mate van betrouwbaarheid.” www.visitsweden.com

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.