Consument negeert crisisacties

Nederland is in de ban van de crisis, zo ook de reiswereld. De boekingen voor de zomervakantie lopen ver achter en daar reageert de reiswereld massaal op met speciale crisisacties zoals ‘14 dagen vakantie – 10 betalen’, ‘Kinderen gratis mee op reis’ en ‘Reisorganisatie betaalt mijn vliegtax terug’. Vakantiebeoordelingswebsite Zoover.nl onderzocht de respons van consumenten op deze acties. 36 procent van de 4740 respondenten blijkt er geen gebruik van te maken. 17 procent daarentegen maakt alleen gebruik van de vroegboekkortingen. Daarnaast blijkt ook dat de consument nog steeds wacht met boeken, zo zegt 19 procent nog geen vakantie te hebben geboekt.
Bezoekers van de website Zoover.nl reageerden op de stelling; ‘Van welke actie heb jij gebruik gemaakt bij het boeken van je vakantie? 36 procent zegt zich niet te laten leiden door acties. Uit het onderzoek blijkt dat alleen de vertrouwde vroegboekkorting de consument toch verleidt, met een percentage van 17 procent. Slechts 28 procent van de respondenten kiest voor een andere actie, variërend van ‘Kinderen gratis mee op reis’ tot ‘Geld terug als je je baan verliest’. Volgens Zoover.nl wachten veel vakantiegangers met boeken tot de scherpste prijs voorbij komt. Rob Driessen van Zoover: “Ons advies aan reizigers is om je niet alleen te laten leiden door een scherp aanbod, maar te kiezen voor goed beoordeelde accommodaties met de juiste prijs/kwaliteit verhouding. Daarmee voorkom je teleurstellingen op vakantie.”

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.