>Sttt, kan het wat stiller?

>Op een onbetwiste eerste plaats in een ergernis toptien over logeren in hotels prijkt geluidsoverlast, gevolgd door achterstallig onderhoud van de kamers en op de derde plaats de kwaliteit van het ontbijt. Ook minder schone kamers, de kwaliteit van de matrassen/bedden, de vriendelijkheid en dienstbaarheid van het aanwezige personeel, het algemene onderhoud van het hotel, de afmeting van de kamer en het geboden comfort in de kamer stellen vaak teleur. ‘Er is ontegenzeggelijk nog steeds een discrepantie tussen wat veel hotels denken te bieden en hoe de gast een verblijf ervaart,’ aldus Erik Baumann, directeur van de online hotelboekingsorganisatie www.hoteliers.com. De toptien is samengesteld op basis van een evaluatie van ruim 1500 online enquêteformulieren van gasten die tussen januari en begin mei dit jaar een hotel in de Benelux via de website boekten en in die periode logeerden.
‘Slaan met deuren, krakende vloeren, dunne wandjes, geschreeuw in de gang, luide tv’s, zoemende airco’s, het doortrekken van de toiletten in naast- of bovengelegen kamers en verkeerslawaai ervaren veel gasten als irritant en als een domper op hun verblijf,’ zegt Baumann. ‘Het doortrekken van het toilet in de kamer boven ons klonk als een waterval,’ aldus een reactie op een enquêteformulier. Vaak liggen bouwtechnische redenen ten grondslag aan deze problemen dus zijn die niet altijd snel op te lossen. Daarentegen kunnen andere gemelde irritaties direct en goedkoop verholpen worden. ‘Het ontbreken van een haakje in de badkamer om je toilettas aan op te hangen, de gaatjes in een douchekop vol met kalk, een nieuwe witte kitrand aanbrengen en die kapotte gloeilamp vervangen zijn voor een paar euro en in een handomdraai gebeurd,’ vervolgt Baumann.

0

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.