>Veluwe lokt met eigen producten

>Veel tijd en veel aandacht, dat zijn de sleutelwoorden waarmee op de Veluwe vervaardigde producten gebruikt gaan worden om bezoekers te verleiden naar de Veluwe te komen. Ruim zeventig Veluwse ondernemers hebben in samenwerking met het Veluws Bureau voor Toerisme het landlabel “Veel Luwe” ontwikkeld als paraplu voor producten van eigen bodem. De producten variëren van Veluwse maïseend tot Edes heidebier, van schapenvlees tot Veluws hout en van kruidenzeep tot shii-take paddestoelen geënt op hout.
Op donderdag 2 juli wordt op de grote manifestatie Landlevendagen op het Landgoed Hoekelum de Veluwse productenlijn gepresenteerd. Zo ziet onder andere de allereerste “Veel Luwe Pracht” het licht, een geitenkaas uit Terwolde, waarvoor paddestoelen gebruikt worden die uitsluitend op de Veluwe voorkomen. Op deze dag verzorgt topkok Eric van Veluwen kookdemonstraties met producten van Veluwse bodem. Kinderboekenschrijfster Babs Ketelaar vertelt verhalen uit haar romans “Aaltje en Geurtje op de Veluwe”. En Diederick van der Kamp karnt op Veluwse wijze room. Het 14-jarige xylofoontalent Niels Hak uit Nunspeet laat de tijd verstillen en gedeputeerde Annelies van der Kolk ‘speelt’ met de tijd. www.landleven.nl

0

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.