Wereldtickets schoffeert met opzet

Als een ludiek bedoelde verwensing aan alle ‘theedrinkers’ is reisaanbieder Wereldtickets.nl met een provocerende social mediacampagne begonnen onder de titel ‘Enkele reis terug.’ Op een reclamefoto staat een man uit het Midden-Oosten met daarnaast de tekst ‘Alle theedrinkers #enkelereisterug’. Iedereen die iets of iemand een ‘enkele reis terug’ wenst kan dat melden via Twitter, Facebook of Hyves. Wie dat doet maakt daarmee kans op een reischeque van 500 euro bij Wereldtickets. Bij Adformatie verklaart marketing manager Hicham Issaouti deze strategie: ‘We hebben geen massa media budgetten maar willen een campagne die bij de massa opvalt, die in elke kroeg over tafel gaat, één die de ‘massa’ inzet.’ Bedenker Marco de Boer: ‘Voor mij is iemand een enkele reis terug wensen niet meer dan een schimpwoord, straattaal voor iemand die normaal moet doen. De nieuwe Heaumeau. Het gaat om de eerlijke samenleving waarin we mogen aangeven met wie we niet door een deur kunnen. Of dat nu dat groepje in het winkelcentrum is, die besluiteloze bestuurder of het middelpunt van Haagse aandacht.’

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.