Hoe boekt u uw reis?


Marketingbureau Deniels doet in september en oktober van dit jaar onderzoek naar de kracht van Sociale Media binnen de gastvrijheidsbranche. De eerste duizend respondenten hebben al antwoord gegeven op de kernvraag in hoeverre marketing en communicatie het boekingsgedrag van vakantiegasten bepaald.

Deniels heeft dit onderzoek geïnitieerd om accommodatiehouders inzicht te geven in de activiteiten die succesvol kunnen zijn binnen het domein Sociale Media. En uiteraard met het doel om boekingen te genereren. Zeker gezien de populariteit van het medium en noodzaak om in deze tijd meer omzet te realiseren zorgen voor een wildgroei aan Twitteraccounts en Facebookprofielen van accommodatiehouders. De vraag is echter of het allemaal wel zin heeft.

“De eerste resultaten zijn opvallend en zeker waardevol voor ondernemers”, zegt Niels Dijkstra, oprichter van Deniels. Het zal de ondernemer aan het denken zetten of hij/zij zich op de juiste zaken richt. Omdat het onderzoek nog in volle gang is kan Dijkstra nu geen verder commentaar geven. De verwachting is dat het onderzoeksrapport eind oktober, begin november 2011 wordt opgeleverd.

Mensen die geïnteresseerd zijn om deel te nemen aan het onderzoek, kunnen de enquête invullen op http://t.co/pLUTlkG. Onder de respondenten wordt een weekend weg voor twee personen verloot in een landelijk vier sterren hotel.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.