Kus de Franse kust


Om de Franse kust op de Nederlandse markt te promoten heeft Atout France, het Frans Bureau voor Toerisme, in samenwerking met 24 badplaatsen een nieuw blog onder de naam www.tourdefrancekust.nl gelanceerd. Doelstelling van het blog is om strandvakanties in Frankrijk op een nieuwe manier onder de aandacht te brengen.

Om het blog invulling te geven maakten afgelopen jaar de Franse bloggers Antoine, Philippe, Mathilde en Sylvain van het social media platform ‘MonNuage’ (met 2 miljoen gebruikers in Europa) een reis langs de Franse kust. Zij startten in La Manche in Normandië en eindigden op het eiland Corsica.
Om het blog aantrekkelijk en overzichtelijk te maken, hebben de reporters gebruik gemaakt van video’s, foto’s, reisverslagen en praktische informatie. Daarnaast is de route te volgen via de Facebook pagina van het Frans Bureau voor Toerisme www.facebook.com/frankrijkfans en via het twitteraccount @frankrijkfans.
Steeds meer vakantiegangers maken bij hun keuze van een vakantiebestemming gebruik van ervaringen van andere reizigers. Om deze reden heeft Atout France gekozen voor deze nieuwe manier om de vakantieganger te benaderen.

Fabienne Javault, directrice Atout France:   “Wij zijn bijzonder enthousiast over de lancering van het nieuwe blog. Dit past goed binnen onze strategie die gericht is op het onder de aandacht brengen van de diversiteit van de Franse kust en alles wat zij te bieden heeft”.

0

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.