Proef Zeeland

Na het succes van de eerste editie van de Zeeland Glossy is er nu een 2e editie verschenen. Het glossy magazine met de naam Zeeland richt zich op bekende en onbekende facetten van de bestemming Zeeland en wordt verspreid via boekhandels in Nederland en Vlaanderen. De glossy is een initiatief van en Promotie Zeeland Delta, een samenwerkingsverband van de Zeeuwse VVV’s.

Het magazine is gericht op de kwaliteitszoeker en levensgenieter. “Zeeland is niet alleen een fantastische vakantieprovincie, maar heeft veel producten die hier op aansluiten. Culinaire zilte en zoete zaligheden zoals de bolus, oester, kreeft, mossel, Zeeuwse tong en topkoks die het nog goed kunnen bereiden ook. Bijzondere culturele en artistieke evenementen en bezienswaardigheden. Traditionele klederdrachten worden benut en ontwikkeld tot hedendaagse modeproducten, gebruikt door bekende couturiers. Zeeuwse bedrijven leveren materialen voor wereldberoemde gebouwen in Dubai als Burj al Arab en Burj Khalifa. En de provincie heeft onderscheidende producten op het gebied van water en natuur. Een kleine provincie die grote daden verricht”, aldus de makers van het magazine.

Thema’s in tweede editie
In deze tweede editie van Zeeland wordt onder andere aandacht besteed aan de Zeeuwse Oosterscheldekreeft, een markant huis in Ouddorp, de schoonste stranden van Zeeland en het varen op de Zeeuwse wateren. Er zijn artikelen over Zeeuwse schelpjes eten op het strand, shoppen in Goes en over de bloedkoraal. Daarnaast wordt de lezer meegenomen naar Georgië voor een interview met de in Terneuzen geboren Sandra Roelofs die nu First Lady van Georgië is.

Oplage en distributie
Zeeland verschijnt twee keer per jaar en telt 116 pagina’s. Het magazine wordt vanaf 30 maart verkocht in verschillende boekhandels in Nederland en Vlaanderen voor €5,95. Meer informatie over dit nieuwe glossy magazine is te vinden op de website www.zeelandglossy.nl.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.