Ray-Ban bestaat 75-jaar

Het Aviator model van Ray-Ban

Wie kent ze niet? De Ray-Ban zonnebrillen. En een beetje vakantiegevoel begint pas echt als je met een zonnebril op naar buiten kan. Ray-Ban is begonnen met de pilotenbril, die nu nog vaak gedragen wordt. Sterren als Marlyn Monroe en Andy Warhol hadden al een Ray-Ban op hun neus. Om te vieren dat het merk 75 jaar bestaat hebben ze twee nieuwe modellen uitgebracht: de Limited Editon Ambermatic en de Folding Aviator.

De Ray-Ban anniversary campaign – geschoten door popfotograaf Mark Seliger – is geïnspireerd op legends uit het verleden; mensen die op hun manier anders durfden te zijn dan de gevestigde orde; of het nu de anti-oorlog demonstranten waren uit de seventies, of fashionista’s met miniskirts uit de sixties; allemaal kozen ze er voor om zich te laten zien.

Ter ere van haar 75e verjaardag, brengt Ray-Ban een aantal speciale anniversary modellen uit.
Zo is er de serie met Ambermatic lenzen. De Ambermatic lenzen kleuren onder invloed van licht en temperatuur van geel naar geel/oranje. Er is een serie van 4 Aviator-modellen waarin deze lenzen zijn verwerkt. De brillen worden in zeer gelimiteerde oplage van 50 sets in Nederland uitgebracht.

De Folding Aviator is qua model niet te onderscheiden van de originele wereldberoemde piloot van Ray-Ban, maar de technische toevoegingen aan deze bril maakt het een uniek model. In het fijnmetalen montuur zijn acht scharnieren verwerkt; dit maakt het mogelijk de bril in z’n geheel op te vouwen.

Voor meer informatie ga je naar de website.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.