Nederlanders in het nieuw voor vakantie

Nederlanders in het nieuw voor vakantie 9

Veel Nederlanders kopen nieuwe kleren voordat ze op vakantie gaan

De plannen voor de vakantie zijn gemaakt en de vertrekdatum is bekend, dan is de volgende stap: je koffer inpakken. Er moet dus weer nagedacht worden over vakantie outfits. Daarbij trekt de Nederlandse vakantieganger zich niets aan van de recensie want 67% koopt nieuwe kleding speciaal voor de vakantie. Vooral vrouwen(75%) steken zich in het nieuw steken voor hun vakantie.

de Nederlandse vakantieganger heeft er dus behoefte aan om er goed uit te zien op vakantie. Maar wat vinden we nou echt niet kunnen? Witte sokken in sandalen zijn, voor zowel mannen als vrouwen, een absolute ‘no go’ (62%). De strakke zwembroek, mannen zonder bovenkleding (buiten het strand/zwembad) en het naveltruitje worden tevens genoemd als items die echt niet kunnen. Opvallend is dat bij de mannen vooral de, bij modebewuste vrouwen populaire, harembroek geen favoriet is. De top 3 van modemissers op vakantie volgens mannen en vrouwen:

Mannen:                                                                  Vrouwen:
1. Witte sokken in sandalen                                1. Witte sokken in sandalen
2. Harembroek bij vrouwen                                 2. Mannen zonder bovenkleding
3. Mannen zonder bovenkleding                       3. Naveltruitje bij vrouwen

Afdingen: Vrouw kan er wat van!
Niet alleen vóór de vakantie, ook tijdens de vakantie wordt nog geshopt, waarbij afdingen voor veel Nederlanders aan de orde van de dag is. Een ruime meerderheid (70%) dingt af wanneer ze daar de kans voor krijgen en 7% geeft aan het wel te willen, maar niet goed te durven. Opvallend is dat ook de Nederlandse vrouw er naar hartelust op afdingt. Weliswaar dingen mannen nog nét iets meer af dan vrouwen, maar het verschil is minimaal (74% vs. 68%).

Nepdesign kleding uit de mode: Nederlanders gaan voor kwaliteit!
Een Rolex voor een tientje en een Prada tas voor een prikkie? We dingen graag af voor een mooie prijs, maar de kwaliteit moet ook goed zijn. Zo blijkt wanneer wordt gevraagd naar het kopen van nepdesign op vakantie. Kleding, zonnebrillen, tassen en horloges van de zogenaamde echte merken; een veel voorkomend fenomeen op vakantie. Ondanks de crisis laten Nederlanders zich niet verleiden tot het kopen van nepdesign. Een meerderheid (64%) geeft aan nog nooit nepdesign gekocht te hebben. Reden hiervoor is de doorgaans slechte kwaliteit van het materiaal. Van de mensen die dit weleens hebben gedaan heeft 22% achteraf spijt, omdat de kwaliteit dermate tegenviel.

Ultieme inpaktip van de man: plastic zakjes!
Wij Nederlanders weten wel raad met het inpakken! Naast het feit dat we zo ongeveer allemaal onze eigen koffer inpakken, 93%, (lees: ook mannen!), blijkt dat we allerlei tips & trics toepassen tijdens het inpakken. Van het maken van setjes en het stoppen van kleding in schoenen tot het meenemen van dunne kleding. Waar het oprollen van kleding doorgaans vaak genoemd wordt als een handige tip, blijkt uit het onderzoek het gebruik van plastic zakjes om kleding te beschermen, voor zowel mannen als vrouwen, de absolute inpaktip.

Dit onderzoek is gedaan door Bataviastad, voor meer informatie ga je naar de website.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.