Nederlandse stedentrips populair

Met de campange Citybreak worden buitenlanders verleid om een Nederlandse citytrip te ondernemen.

Met de campange Citybreak worden buitenlanders verleid om een Nederlandse citytrip te ondernemen.

Stedentrips zijn nog steeds onverminderd populair. Veel mensen gaan op een stedentrip omdat ze het leven van de locals willen meemaken. Er is 3 jaar geleden een campange opgezet op meer mensen over te halen een stedentrip in Nederland te ondernemen, de Citybreak-campagne. Met deze campagne worden negen Nederlandse steden in acht Europese landen gepromoot en hopen ze dat meer buitenlanders naar Nederlandse steden komen. Inmiddels is duidelijk dat de campange een succes is. In 2012 kwam zo’n 340.000 buitenlandse bezoekers naar Nederland voor een stedenbezoek door de campange.

Per jaar komen er bijna 2,3 miljoen buitenlandse bezoekers naar Nederland voor een stedentrip. Voor horeca en hotels is dit goed nieuws want stedenbezoekers geven veel uit in ons land. De stedenbezoeker wil vooral de Nederlandse way of life ervaren. Natuurlijk gaan ze bij een stedenbezoek naar de bekende highlights van de stad, maar buitenlandse bezoekers zijn vooral op zoek naar de typisch Nederlandse sfeer in onze steden. Tijdens een bezoek willen ze vooral die sfeer beleven en deel uitmaken van het leven in onze steden blijkt uit marktonderzoek van NBTC Holland Marketing.

De campange is verlengd omdat deze zo succesvol is. De campagne wordt gevoerd in het Verenigd Koninkrijk, België, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Zweden en Denemarken. De deelnemende steden zijn naast Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht, ook Arnhem, Apeldoorn, Groningen, Maastricht en Nijmegen.

Voor meer informatie ga je naar de website.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.