Chinezen geven het meest uit aan reizen

Chinezen gaan steeds meer op reis en hotels spelen op verschillende manieren in op hun wensen.

Chinezen gaan steeds meer op reis en hotels spelen op verschillende manieren in op hun wensen.

Chinezen zijn de Duiters en Amerikanen voorbijgestreefd als de inwoners van landen die wereldwijd het meest uit geven aan reizen. Chinese reizigers besteedden in 2012 zo’n 102 miljard dollar aan internationale reizen, een stijging van ruim 40% ten opzichte van 2011. De tweede editie van de jaarlijkse ‘Chinese International Travel Monitor’, gepubliceerd door Hotels.com, laat het veranderende gedrag van Chinese reizigers zien en geeft je een idee van de wijze waarop de wereldwijde hotelindustrie daarop inspeelt.

Grootste groei
In het onderzoek onder ruim 3.000 Chinese internationale reizigers en meer dan 1.500 hoteliers over de hele wereld, geeft 75% van de hoteleigenaren aan dat Chinese reizigers tot wel 5% van de boekingen voor hun rekening nemen. Het afgelopen jaar signaleerde 45% van de hoteliers een stijging van het aantal Chinese bezoekers. De grootste toename vond plaats in Azië en Oceanië (61%). Hoteleigenaren zien China de komende drie jaar als een groeimarkt: een op de tien ondervraagde hoteliers verwacht een toename van meer dan 50% en bijna de helft (47%) anticipeert op een groei van 11 tot 50%.

Chinezen reizen liever alleen
Bijna twee derde (62%) van de Chinese reizigers reist liever zelfstandig dan in groepsverband. Deze trend wordt bevestigd door de ondervraagde hoteliers, die aangeven dat 70% van de Chinese gasten alleen reist, terwijl dit in 2012 nog half-om-half was.

Scherpere focus op behoeften Chinese reiziger biedt kansen
De CITM benoemt mogelijke verbeterpunten voor hoteliers. Het accepteren van Chinese betaalmiddelen wordt gezien als de belangrijkste service die hotels op dit gebied kunnen bieden. Meer dan een kwart (26%) van de Chinese reizigers beschouwt dit als belangrijkste aandachtspunt. Drie kwart (75%) van de Chinese reizigers zou graag zien dat hotels meer producten en diensten naar het Chinees vertalen, zoals welkomstinformatie, websites, tv-programma’s en kranten, terwijl bijna de helft (42%) een verbeterpunt ziet in hotelpersoneel dat Mandarijn spreekt.

Boeken van reizen
Als het gaat om het zoeken en het boeken van reizen, speelt persoonlijke aanbeveling een steeds belangrijkere rol. Bijna een derde (30%) van de Chinese reizigers zegt te vertrouwen op advies van familie en vrienden, gevolgd door boekingswebsites en online reviews. Meer dan een kwart van de Chinese reizigers (27%) gebruikt social media om een vakantiebestemming te kiezen. Onder reizigers jonger dan 35 jaar is dit percentage zelfs gestegen naar 33%.

Bekijk hier de hele infographic van het onderzoek.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.