‘Booking.com lost meeste klachten op’

Het MDM-hotel in Warschau, waar de redactie van ElkeDagVakantie.nl vorige week nog online een kamer reserveerde (naar alle tevredenheid) via de Booking.com-app.

Het MDM-hotel in Warschau, waar de redactie van ElkeDagVakantie.nl vorige week nog online een kamer reserveerde (naar alle tevredenheid) via de Booking.com-app.

Booking.com is het online reisbureau dat het beste omgaat met klachten van consumenten. Dit blijkt uit de jaarlijkse Klacht.nl Awards die Klacht.nl deze week uitreikte. Van de online reisbureaus die in 2013 klachten hebben ontvangen via Klacht.nl, loste Booking.com 98 procent op. Bovendien reageert het bedrijf binnen één dag en lost het klachten gemiddeld al in één dag op.

Klacht.nl Awards Online reisbureaus
Klacht.nl reikt de awards dit jaar voor de derde keer uit aan bedrijven die in hun categorie het beste omgaan met klachten van de consument. In totaal meldden bezoekers van de site 1062 klachten bij een online reisbureau. Hiervan werd 66 procent opgelost.  Dit is aanzienlijk minder dan het oplospercentage van 90 procent dat de online reisbureaus in 2012 behaalden.

Winnaars en verliezers
Neckermann Reizen loste 94 procent van de klachten op en eindigde op een tweede plaats. Met een score van 86 procent eindigde Arke op een derde plaats. Corendon scoort het slechtst. Het bedrijf wist in slechts 39 procent van de gevallen de klachten op te lossen.  De complete lijst met winnaars en verliezers in de categorie online reisbureaus is te vinden op deze plek.

Klacht.nl is volgens eigen zeggen de grootste klachtensite van Nederland en biedt een online platform om de communicatie tussen consumenten en bedrijven te verbeteren. Sinds de start in 2010 zijn er meer dan 200.000 klachten gemeld, gericht aan onder andere telecomproviders, verzekeraars, reisorganisaties, supermarkten en retailorganisaties. Klacht.nl heeft als doel zowel consumenten als bedrijven te helpen bij het oplossen van klachten. Complimenten en suggesties zijn ook welkom op de site.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.