Travix wil groeien met GoWithMax
Raar eigenlijk, dat je soms over bedrijven leest die dan ‘de grootste’ blijken te zijn, maar waar je dan nog nooit van gehoord hebt. Dat geldt ook voor Travix, dat onder de kop ‘Travix wordt de Amazon van de reiswereld’ bij Emerce de plannen voor de toekomst meldt. Dat achter de naam Travix International andere merken schuilgaan (CheapTickets, BudgetAir, Vliegwinkel) blijkt uit het interview met CEO John Mangelaars (49). En die kennen we dan weer wel! Over hoe hij het klantenbestand wil laten groeien zegt hij onder andere:
“Dat begint, hoe simpel het ook klinkt, met het centraal stellen van data. Niet eens big data, maar gewoon de informatie die dagelijks op je dashboard staat. Zo zien we bijvoorbeeld dat bijna tachtig procent van de ticketverkoop via onze mobiele boekingssite een enkele reis betreft. Dat is een aankoop zonder emotie, puur functioneel. Iemand van A naar B brengen. (…) Daarnaast moet je je focussen op de wat meer traditionele ticketrelatie, zoals we met CheapTickets doen, waarbij je naast een scherpe prijs ook service biedt. (…) De derde stap is om de klant uit de anonimiteit te halen. Dat gaan we middels een nieuwe site doen, gowithMax genaamd, waarbij we onze klanten op wekelijkse basis via e-mail, social media of een abonnement op Max-Alerts op de persoon afgestemde reis- tot ontspanningsproducten aanbieden.”