Ryanair sluit passagiers 3 uur op


Alleen de naam Ryanair doet sommige passagiers de rillingen over de rug gaan. De budgetvlieger, die geen al te beste reputatie heeft, zorgde afgelopen week voor de nodige commotie, door passagiers van Stansted-Oporto (UK-Portugal) drie uur lang zonder water en enige informatie in een stilstaand vliegtuig op de luchthaven op te sluiten. Op de video is te zien hoe de opstandigheid onder de wachtende passagiers toeneemt.

En hier is de officiële reactie van Ryanair op het voorval:

The Ryanair flight from Stansted to Porto was delayed by weather disruption and a subsequent fuelling delay at the airport. “After approximately two hours waiting for fuellers, the captain requested the handling company (Swissport) to allow the passengers into the terminal which was locked,” the airline said. “The captain switched on the aircraft’s air conditioning while waiting for Swissport staff to arrive and the cabin crew provided water to passengers. “When Swissport failed to arrive the captain requested the police to let the passengers into the locked terminal. “The police subsequently arrived and allowed the passengers into the terminal. Passengers were then provided with refreshment vouchers on Ryanair’s instructions.”