Online check-in systeem voor hotels

strand

Hotel aan het strand


Accor, volgens eigen zeggen Europa’s grootste hoteloperator, kondigt de lancering aan van haar wereldwijde online check-in-systeem. Door vooraf online in te checken, besparen gasten tijd bij aankomst en vertrek. Administratieve handelingen worden door de service beperkt. De hoteloperator wil vóór eind 2014 de service implementeren in meer dan 30% van haar 3.600 vestigingen ter wereld.

Meer dan twee miljard mensen zijn tegenwoordig in het bezit van een smartphone. Daarbij verloopt ruim 47% van de reiszoekopdrachten via mobiele telefoons. De smartphone is hiermee belangrijker dan ooit te voren voor het vinden, voorbereiden en organiseren van een reis. Met de introductie van de online check-in biedt Accor een online service aan die voldoet aan moderne reisbehoeften, zo stelt het bedrijf zelf.

Zodra de boeking is gemaakt, worden hotelgasten twee dagen voor aankomst uitgenodigd om zich online in te checken. Op de dag van aankomst ontvangen ze een welkomstbericht via sms. Deze bevestigt de kamer, geeft aan dat de sleutel klaar ligt en toont praktische reisinformatie (bijvoorbeeld transport-services naar het hotel of toegangscodes tot de parkeerplaats). Wanneer de gasten arriveren, overhandigt een hotelmedewerker de sleutel. De tijdrovende check-in procedure wordt hierdoor overbodig. De hotelier kan zijn tijd gebruiken om gehoor te geven aan wensen of vragen van de gasten.

Om uit te checken, levert men de sleutel weer in, om aan te geven dat de kamer is verlaten. De factuur wordt vervolgens per email verzonden. De online check-in is beschikbaar voor zowel reizigers die boeken via de websites of mobile applicaties van Accor als voor reizigers die telefonisch boeken of een loyaltiteitskaart bezitten.

“Gasten boeken steeds vaker online en verwachten steeds sneller geholpen te worden. Een online check-in procedure maakt dit mogelijk. Het bespaart tijd, en geeft het hotelpersoneel de gelegenheid om op persoonlijke vragen en wensen te reageren. Dit is waar ons innovatiebeleid om draait: het verbeteren van de hotelervaring. Voor, tijdens en na het verblijf. Dankzij deze instelling loopt Accor voorop op digitaal vlak, en is duidelijk waarom we voorop willen blijven lopen”, verklaart Vivek Badrinath, Deputy Chief Executive Officer, Marketing, Digital Solutions, Distribution en Information Systems.

Het nieuwe systeem is getest in circa 20 vestigingen in Nederland, België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Italië. Het concept wordt nu ingezet in 60 hotels in 13 landen en zal beschikbaar zijn in 1,000 hotels, bijna 30% van het netwerk, voor eind 2014.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.