Gratis ontbijt doorslaggevend bij keuze hotel

Keuzes maken is moeilijk, vooral als je op vakantie gaat. Dan wil je toch een leuke tijd hebben en je accommodatie is daarbij heel belangrijk. Maar wat zoeken hotelgasten nou in een hotel? Daar heeft de boekingswebsite HotelGrouper.com onderzoek naar gedaan. Daaruit blijkt dat de keuze voor een hotel voornamelijk afhangt van het gratis ontbijt. Daarnaast hebben ze onderzoek gedaan naar het verschil tussen de recreatieve en zakelijke gasten en hun belangrijkste beslissingsfactor bij het boeken van een hotel.

Ontbijt
Gratis ontbijt is de belangrijkste hotelfaciliteit voor de recreatieve gast gaf 39% van de ondervraagden aan. Geheel tegen de verwachting in was de aanwezigheid van gratis Wi-Fi veel minder belangrijk. Dit kwam slechts terug op de 6e plek. Als 2e beslissingsfactor werd een centrale ligging van het hotel genoemd. 22% gaf aan dit als belangrijkste factor te gebruiken. Dit werd gevolgd door de aanwezigheid van het zwembad met 16% en gratis parkeren voor 13%.

Top 10 Recreatieve gasten:
1. Ontbijt inbegrepen
2. Dicht bij het centrum
3. Zwembad
4. Gratis parkeren
5. Restaurant
6. Gratis Wi-Fi
7. Kwaliteit van de bedden
8. Airconditioning
9. Grootte van de kamer
10. Bar

Bereikbaar
Voor de zakelijke gast zien de beslissingsfactoren er heel anders uit. Voor deze groep blijkt een goede bereikbaarheid de belangrijkste eigenschap bij de keuze van een hotel, gaf 31% van de ondervraagden aan. Ook de aanwezigheid van een restaurant was een belangrijke factor met 26%. Een goede Wi-Fi verbinding kreeg 23% van de stemmen, gevolgd door de aanwezigheid van een bar en gratis parkeergelegenheid. De aanwezigheid van een zwembad bleek voor de zakelijke gast niet van groot belang. Slechts 2% gaf aan hier een keuze van af te laten hangen.

Top 10 Zakelijke gasten:
1. Goede bereikbaarheid
2. Restaurant
3. Gratis Wi-Fi
4. Bar
5. Gratis parkeren
6. Ontbijt inbegrepen
7. Kwaliteit van de bedden
8. Grootte van de kamer
9. Airconditioning
10. Zwembad

Onderzoek
Het onderzoek is uitgevoerd onder 1700 Nederlandse hotelgasten, met een evenredige verdeling tussen recreatief en zakelijk. Aan de hotelgasten is gevraagd om aan te geven welke hotelfaciliteit zij doorslaggevend vinden bij het boeken van een hotel.

Voor meer informatie ga je naar de website.

0

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.