Kampioen van de piste worden in Oostenrijk

Net als bij alle andere sporten gaat het voor sommige mensen ook tijdens wintersport om competitie. Ze racen om het eerste aan de voet van de heuvel te zijn en pochen met hoeveel kilometer piste ze die dag afgelegd hebben. Deze mensen (en iedereen die het gewoon leuk vindt om te weten hoe hard ze gaan) kunnen ‘Arena Kampioen’ worden. Vanaf de opening van de Zillertal Arena in Oostenrijk op 5 december kan iedereen proberen om de beste te zijn op de piste.

10 Arena Stations
Alle wintersporters in de Zillertal Arena kunnen Arena Champion worden, de deelname is gratis. Om kampioen te worden moet je alle 10 Arena Champion stations in het skigebied bezoeken en bij elk station een actiepunt te verzamelen. De 10 Arena Champion Stations zijn verspreid over het hele skigebied van de Zillertal Arena en zijn gemakkelijk te herkennen. Er zijn vier Speed Check pistes waar de snelheid van de skiërs en boarders wordt gemeten: eentje in actiepark Kreuzwiese boven Zell am Ziller, en drie in Gerlos, Köningsleiten en Hochkrimml. Bij de SkiMovie pistes, kunnen vier ‘champions’ zich uitleven op een boardercross parcours en professioneel op video vastgelegd worden (bij Kreuzwiesen X-Press in Zell am Ziller, bij Ebenfeld X-press in Gerlos en bij Gipfelbahn in Köningsleiten). De laatste drie actiepunten zijn te behalen bij de Photopoints in Zell, Gerlos en Hochkrimml. Hier wacht FUNty, de grote gele mascotte van Zillertal Arena, de kampioenen in spé op voor een gezamenlijk kiekje.

Souvenir voor avonturiers
Alle foto’s en videobeelden die tijdens de kampioenstocht zijn vastgelegd, kunnen met behulp van het persoonlijke skipasnummer gedownload worden. Zodra kampioenen hun actiepunten bij de 10 stations hebben binnengesleept, kunnen ze een ‘Arena Champions Finisher Book’ bestellen dat per mail toegestuurd wordt. Een souvenir aan een avontuurlijke Zillertal Arena wintervakantie.

Voor meer informatie ga je naar de website.

0

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.