Colosseum heeft na renovatie nieuwe glans

Het Colosseum in Rome. Foto: CC0/LoggaWiggler

Het Colosseum in Rome. Foto: CC0/LoggaWiggler


Het beroemde Colosseum in Rome heeft na een drie jaar durende restauratie van de gevel sinds 1 juli 2016 een nieuwe look. Het onderhoud van de oude arena werden ondersteund door de ondernemer Diego Della Valle van groep Tod’s met 25 miljoen euro. Nog eens 18 miljoen euro kwam van de staat en dat wordt geïnvesteerd om zelfs het overdekte gedeelte van de kelder te herstellen en om in 2018 een bezoekerscentrum te kunnen openen.

Della Valle zei bij de opening: “Elk bedrijf moet een monument adopteren”, en verder “Toerisme is de sector die opnieuw momentum naar Italië kan brengen”. Andere Italiaanse bedrijven hebben zich ook al ingespannen voor het onderhoud van de nationale culturele schatten, met inbegrip van Ferragamo voor de renovatie van de fontein van Neptunus in Florence, Packard voor het verkrijgen van de oude site in Herculaneum, Diesel voor het werk aan de Rialto brug in Venetië en Fendi voor de restauratie de Fontana di Trevi in ​​Rome. Meer informatie: www.turismoroma.it

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.