#EnjoyGermanFood: Start online culinaire campagne


De ‘Deutsche Zentrale für Tourismus’ (DZT) geeft het startsein voor de themacampagne ‘Culinary Germany’. Vanaf nu is een eigen microsite over de campagne online op www.germany.travel/culinary-germany. 16 video’s vormen het centrale deel van de landingpage. Onder het motto ‘Follow the Taste’ gaan twee internationaal bekende gastronomie- en wijnexperts op culinaire ontdekkingstocht. Onderweg presenteren ze lekkernijen uit alle deelstaten. Een trailer vat de video’s samen. De hashtag #EnjoyGermanFood bundelt de overige onlinecommunicatiemiddelen van de campagne op social media.

Petra Hedorfer, bestuursvoorzitter van de DZT, vertelt over de kick-off van de campagne: ‘Onze crossmediale campagnestrategie richt zich online en offline op potentiële vakantiegangers en invloedrijke personen in de internationale reisindustrie en de media. De focus ligt op regionale en seizoensgebonden arrangementen. Zo ondersteunen we de positionering van Duitsland als duurzame vakantiebestemming en stimuleren we het toerisme in de landelijke gebieden.’

Food trucks

Dankzij intensieve samenwerkingsverbanden met premiumpartner ‘Deutsches Weininstitut’ (DWI) en andere partners breidt de DZT de zichtbaarheid van de jaarcampagne in de buitenlandse markten uit. Zo vinden in het voorjaar van 2018 in 13 internationale markten culinaire food-truck-events plaats.

Dit gebeurt allemaal in nauwe samenwerking met het DWI. Tijdens deze evenementen kunnen bezoekers kennismaken met asperges, brood en wijn uit Duitsland en deze lekkernijen uiteraard proeven. De belangrijkste markten zijn Nederland, Zwitserland, VS, Groot-Brittannië, Oostenrijk, Italië, Frankrijk, Denemarken, België, Polen, Spanje, China en Japan. Tijdens internationale cooking events zullen influencers specialiteiten uit de video’s ‘nakoken’ en zo zorgen voor nog meer transmediale communicatie.

Eersteklas wijnen

Duitse wijnsoorten genieten wereldwijd grote bekendheid. Wijnwandelingen combineren een actieve vakantie met wijnproeverijen. Meer dan 500 deskundige wijngidsen nemen toeristen mee op reis door de 13 wijnbouwgebieden. In DWI-Riesling-lounges laten speciaal geselecteerde gastronomen ook buiten de wijnbouwgebieden wijnliefhebbers op eigentijdse wijze kennismaken met Duitse wijnsoorten.

0

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.