Turkish Airlines maakt commercial op speelfilmniveau


In de nacht van zondag 4 op maandag 5 februari 2018 ging de nieuwe commercial van Turkish Airlines in première tijdens de Super Bowl: de NFL-finale (National Football League) en tevens de populairste Amerikaanse tv-uitzending van het jaar.

In de commercial neemt Dr. Oz, de hartchirurg en televisiepersoonlijkheid die bekendheid verwierf met zijn optredens in Oprah Winfrey’s show, de kijker mee op wereldreis aan de hand van de vijf zintuigen. De video is van de bekroonde Deense regisseur Martin Aamund en werd in een maand tijd opgenomen op verschillende bestemmingen van Turkish Airlines in Noord-Europa, Afrika en het Verre Oosten.

50 graden

De video is gefilmd onder extreme weersomstandigheden, met temperaturen die opliepen tot vijftig graden Celsius in de Saharawoestijn en daalden tot onder de nul graden Celsius bij het noorderlicht, en viert het vermogen van het menselijk lichaam om te presteren onder uiteenlopende omstandigheden. ‘Widen Your World’, de slogan van Turkish Airlines en daarmee ook van de commercial, is een oproep aan de kijker om de wereld te ontdekken, en zo zichzelf, met behulp van zijn of haar vijf zintuigen.

Vijf zintuigen

Ahmet Olmuştur, Chief Marketing Officer (CMO) van Turkish Airlines: “Als luchtvaartmaatschappij die naar meer landen vliegt dan welke maatschappij dan ook, geloven we er sterk in dat onze missie veel breder is dan alleen onze passagiers naar hun plaats van bestemming brengen. We stimuleren hen actief om de wereld te ontdekken, en daarmee zichzelf. Onze nieuwe ‘Five Senses’-campagne benadrukt de ervaringen die elke reis oplevert om het onbekende ten volle te ontdekken met onze vijf zintuigen.”

De nieuwe commercial is een vervolg op de succesvolle commercial waarin Morgan Freeman de hoofdrol speelde, die in première ging tijdens de rust van de Super Bowl van 2017. Deze video werd met 53 miljoen views een van de meest bekeken Super Bowl-commercials op YouTube. In 2016 sponsorde Turkish Airlines ‘Batman v Superman: Dawn of Justice’. Ook de commercial die onderdeel was van dit sponsorschap, werd voor het eerst uitgezonden tijdens de Super Bowl en trok naar schatting 800 miljoen kijkers over de gehele wereld.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.