KLM lanceert eigen podcast over unieke reiservaringen

Het logo van de KLM Podcast. Illustratie: KLM


Vandaag lanceert KLM de Engelstalige podcast, ‘The Journey’. KLM is volgens eigen zeggen de eerste luchtvaartmaatschappij die een podcast gebruikt om de kracht van reizen te demonstreren. In elke episode staat één reis centraal die van grote invloed is geweest op het leven van de geïnterviewde reiziger. De serie neemt luisteraars mee naar verschillende delen van de wereld. Van de sneeuwvlaktes in Alaska tot de hectische straten in New Delhi.

Met deze podcast voegen we iets unieks toe aan onze bestaande communicatiekanalen. Het is vanuit ons merk een prachtig medium omdat podcasts in staat zijn om luisteraars 30 tot 40 minuten vast te houden met een verhaal.
Natascha van Roode, Head of KLM Marketing Communication

Hoe werkt het?

De podcast is kosteloos te beluisteren. Dit kan via podcast.klm.com; hier is eveneens achtergrondinformatie te vinden over de verschillende episodes. Daarnaast is The Journey beschikbaar via alle grote podcast-platformen, zoals Apple Podcasts, Spotify en Google Play. KLM-passagiers kunnen de podcast ook aan boord van intercontinentale vluchten beluisteren via Inflight Entertainment. Voor de laatste aflevering van ‘The Journey’ is KLM nog op zoek naar een bijzonder verhaal. Via podcast.klm.com worden luisteraars opgeroepen om hun persoonlijke reisverhaal te delen.

KLM is constant bezig met innovatieve vormen van communicatie. De podcast beleeft wereldwijd een revival en daarom ziet KLM dit als een bijzondere manier om contact te maken met passagiers.

0

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.