North Face: Schermen uit en op avontuur

Wanneer mensen de tijd nemen om de aarde te waarderen, voelen zij zich meer met de wereld verbonden en zijn ze meer geneigd deze te beschermen. Daarom lanceert The North Face deze lente #ExploreMode, een wereldwijde beweging die mensen aanspoort hun schermen uit te zetten en op ontdekking te gaan. Zo worden ze zich weer bewust van hun omgeving.

Het hart van deze campagne is een petitie die Earth Day erkent als wereldwijde feestdag. Het idee hierachter is dat liefde voor de planeet voortkomt uit de vrijheid hem te ontdekken. Iedereen verdient de tijd om op avontuur te gaan en zich weer verbonden te voelen met de wereld om zich heen. Door de petitie te ondertekenen, sluit je je aan bij de oproep 22 april uit te roepen tot jaarlijks terugkerende nationale dag voor het ontdekken van de planeet.

Feestdag

“The North Face is natuurlijk bekend met ontdekken, en we zijn trots dat we ons deze Earth Day samen met partners en medeontdekkers wereldwijd inzetten om van Earth Day een internationale feestdag te maken”, aldus Tim Bantle, Global General Manager of Lifestyle bij The North Face. “Wij geloven dat als mensen de tijd nemen om de aarde te waarderen, ze zich er meer mee verbonden voelen en eerder geneigd zijn haar te beschermen. Explore Mode spoort ons aan onze digitale levens op pauze te zetten en weer in contact te komen met de echte wereld, met elkaar en met onszelf. Zo kunnen we de wereld verder helpen.”

E-mail of de wereld in?

We brengen meer tijd dan ooit door achter schermen. De gemiddelde persoon met een smartphone checkt zijn of haar telefoon ten minste 47 keer per dag. Ook besteden we gemiddeld vier uur per dag aan het lezen en versturen van e-mails, het bekijken van foto’s en het klikken op links die van verschillende kanten worden aangeboden. Dit gedrag beperkt ons in de mogelijkheid op avontuur te gaan en contacten te leggen in de echte wereld. Maar juist als we achter onze schermen vandaan komen, staan we er meer voor open om met elkaar, met onze gemeenschap en met de wereld om ons heen in contact te komen.

Over The North Face

The North Face®, een merk van VF Corporation, werd in 1966 opgericht met als doel het ondersteunen van avontuurlijke buitensporters in alle weersomstandigheden. Producten van The North Face® zijn wereldwijd verkrijgbaar bij goede, gespecialiseerde (buiten)sportwinkels. Het hoofdkantoor bevindt zich in Californië, op een duurzaam gebouwde campus (LEED Platinum-gecertificeerd). Kijk voor meer informatie op http://www.thenorthface.eu.

North Face stimuleert mensen om op avontuur te gaan: Minder naar schermen turen.
Nieuwe plekken ontdekken op deze aarde, dat is wat elke avonturier wil. Foto: Elkedagvakantie
North Face: Schermen uit en op avontuur 10

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.