Londen is een nieuwe muurschildering rijker

Londen is een nieuwe muurschildering rijker 9
Het kunstwerk in Londen. Boven overdag en onder ’s nachts. Foto: PR

Oké het is reclame, maar wel een leuke manier om aandacht voor je product te vragen en de mogelijkheid dat het een toeristische trekpleister wordt. Waar hebben we het over? Het internationale smartphonemerk Honor heeft rondom de lancering van de Honor 20 pro een tweedelige graffiti muurschildering in Londen onthuld. Het merk wil daarmee ‘de negatieve percepties rondom het smartphonegebruik van jongeren’ doorbreken. Het kunstwerk is geproduceerd door het gerenommeerde street art collectief Graffiti Kings, het verandert van dag tot nacht en laat het smartphone gebruik van Generatie Z zien.

De artistieke muurschildering van 30 meter is te vinden op een muur in Shoreditc, Londen. De tweedelige muurschildering, die in het donker tot leven komt, toont het beeld van de activiteiten die Gen Z echt op hun telefoon doen. Overdag zie je op het kunstwerk vier personages staren naar hun telefoon. Het oogt alsof zij niet betrokken zijn bij de samenleving, alsof ze niets om de wereld geven. In het donker zie je de andere kant van de personages. Je ziet dat ze betrokken zijn bij wereldproblemen, creatieve foto’s delen of bedrijven runnen. Allemaal via hun smartphone.

Graham Golden, mede-oprichter van street art collectief Graffiti Kings: “Wij zijn verheugd om dit impactvolle project te onthullen, dat reflecteert op verschillende percepties van hoe jongeren hun telefoons gebruiken. Dit stuk brengt enkele positieve dingen tot leven die ze via technologie doen, van het uiten van hun creativiteit tot het zijn van jonge ondernemers.”

Londen is een nieuwe muurschildering rijker 11

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.