Corona-travel-update 4: ‘Annuleren vakantie wegens Coronavirus vaak niet vergoed’

Hier onder de meest interessante reis-gerelateerde links en persberichten over het effect van het coronavirus die we de afgelopen 24 uur hebben gevonden.

WAT HEB JE AAN EEN ANNULERINGSVERZEKERING? – Mensen die hun geplande vakantie annuleren vanwege het Coronavirus, hebben grote kans bot te vangen bij hun annuleringsverzekering, zo steltconsumentenadviseur Pricewise. In de meeste gevallen is het virus namelijk geen geldige reden om te annuleren, ook niet wanneer er een negatief reisadvies geldt. Geboekte vakanties via reisorganisaties kunnen in sommige gevallen worden omgeboekt naar een andere datum of bestemming. Mensen die toch op vakantie gaan naar een gebied waarvoor een negatief reisadvies geldt, zijn hier niet verzekerd voor schade veroorzaakt door het Coronavirus; deze schade kan namelijk niet als onvoorzien worden bestempeld. Ziekte voor vertrek, al dan niet door toedoen van het Coronavirus, wordt wel gezien als een onvoorziene omstandigheid en is daarom een geldige reden om de vakantie te annuleren. Dit meldt online consumentenadviseur Pricewise

SLAGHAREN LATER OPEN – De opening van Attractie- & Vakantiepark Slagharen wordt verder uitgesteld tot 20 april 2020. ,,Naar aanleiding van de toespraak van Premier Rutte en de hieruit voortvloeiende vragen en zorgen van onze medewerkers en gasten hebben wij het besluit genomen om de poorten langer te sluiten. Op deze wijze kunnen wij actief onze vakantiegasten benaderen en gezamenlijk zoeken naar een passende nieuwe datum. Tevens kunnen we de werkzaamheden op ons park tot een minimum beperken waardoor wij onze medewerkers zoveel mogelijk vanuit huis de werkzaamheden laten uitvoeren”, zo laat het park weten.
 De reserveringsafdeling van Attractie- & Vakantiepark Slagharen gaat in de komende periode alle gasten die een verblijf met een aankomst voor 20 april hebben gereserveerd op volgorde van aankomst benaderen en gezamenlijk wordt er gezocht naar een passende oplossing.

OMBOEKEN BIJ LUFTHANSA – Lufthansa Group luchtvaartmaatschappijen SWISS, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Air Dolomiti en Lufthansa breiden hun bestaande, reeds verruimde omboekopties uit. De organisatie biedt de uitgebreide service aan in het belang van hun klanten vanwege de uitzonderlijke omstandigheden die de verspreiding van het coronavirus veroorzaakt.

Reizigers met een ticket voor geannuleerde én niet geannuleerde vluchten met een van de maatschappijen van Lufthansa Group kunnen hun ticket behouden zonder direct een nieuwe reisdatum op te geven bij het omboeken. Bestaande boekingen worden dan voorlopig geannuleerd, maar het ticket en de waarde van het ticket blijven onveranderd en kunnen omgeboekt worden naar een nieuwe vertrekdatum tot en met 31 december 2020. Deze regel geldt voor tickets die geboekt zijn vóór 13 maart 2020 en met een bevestigde reisdatum tot en met 30 april 2020. Klanten wordt gevraagd om Lufthansa Group te informeren over hun gewenste omboeking voor 1 juni 2020. Er worden geen omboekingskosten in rekening gebracht. Als het oorspronkelijke tarief niet meer beschikbaar is, moet het overeenkomstige verschil betaald worden bij het omboeken. Ook kunnen reizigers hun ticket omboeken naar een andere bestemming.

In het kort

0

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.