Corona-travel-update 31: Toerist krijgt strafregels in India en Tenerife start #wellbeback

Hier onder de meest interessante reis-gerelateerde links en persberichten over het effect van het coronavirus die we de afgelopen 24 uur hebben gevonden.

Tenerife lanceert campagne ‘We’ll be back’

Het Tenerife Tourism Board lanceert de campagne #wellbeback, waarin de wens van het eiland om iedereen – zodra dat kan – weer te mogen verwelkomen centraal staat. Door middel van een video doorbreekt de #wellbeback campagne de barrières die op dit moment de reizigers van de bestemming scheiden en brengt iedereen voor even weer dichter bij alle mooie plekken van het eiland. Zo kan iedereen toch genieten van de unieke landschappen, de stranden, de gastronomische geneugten en de vrijetijdsactiviteiten die zo kenmerkend zijn voor Tenerife.

Met deze video promoot Tenerife een boodschap van optimisme en herinnert ons eraan dat elke nieuwe dag een dag dichterbij is tot wanneer we elkaar weer mogen zien op het eiland, de straat op mogen gaan en met volle teugen kunnen genieten van elke minuut van het leven.

Door middel van deze campagne, ontwikkeld door het agentschap Ymedia, wil Tenerife niet alleen iedereen die de toeristische sector van het eiland ondersteunt bedanken, maar ook de mensen die nu zo hard werken om voor iedereen te zorgen.

Klein voorbeeld

Zowel de minister van Toerisme van het eiland, Jose Gregorio Martin, als de CEO van Turismo de Tenerife, David Perez, zijn het erover eens dat de video “slechts een klein voorbeeld is van hoeveel we onze reizigers missen”.

“In de video hebben we geprobeerd de sensaties waar we zo naar verlangen, zoals de adrenaline van het surfen op een golf, het genieten van heerlijk eten, de charme van het rustig aan doen, het zien van de buitengewone sterrenhemel, of de euforie tijdens het beklimmen van Mount Teide, naar voren te laten komen.”

Bovendien, zo voegt hij eraan toe, “zijn we ervan overtuigd dat we, als we deze uitzonderlijke dagen eenmaal achter de rug hebben, met meer enthousiasme dan ooit onze familie, vrienden, buren en, in ons specifieke geval, onze toeristen weer zullen omarmen. We willen we hen er allemaal aan herinneren wat ze voor ons betekenen en vooral wat het eiland Tenerife hen kan bieden als het normale leven weer terugkeert”. 

Behoefte aan vakantie onverminderd groot

De meerderheid (86%) van de Nederlanders die vakantieplannen had wil nog steeds op vakantie gaan zodra er weer een positief reisadvies is. De reisbehoefte is dus niet verdwenen door de coronacrisis. Opvallend is dat 39% het liefst naar Zuid-Europa reist zodra de beperkingen voorbij zijn. Dit blijkt uit een onderzoek van Multiscope in opdracht van stedentrip-expert Time to Momo.

Vrijwillige annulering vanwege coronavirus minimaal

Dat de reisbehoefte niet is verdwenen, blijkt ook uit de cijfers met betrekking tot annuleringen. Slechts 12% van de mensen die een reis gepland hadden geeft aan niet meer te willen reizen vanwege het coronavirus en daarom zelf geannuleerd te hebben. 41% was genoodzaakt om te annuleren en 47% wacht de ontwikkelingen nog even af en zet daarmee nog geen streep door de vakantieplannen.

Zuid-Europa blijft populaire vakantiebestemming

Hoewel de berichten vanuit Spanje en Italië nog weinig positief zijn, is het opvallend dat 39% van de potentiële vakantiegangers het liefst naar Zuid-Europa wil reizen zodra de reisbeperkingen voorbij zijn. 26% kiest voor een vakantie in eigen land en 16% in een van de buurlanden. De overige groep (19%) reist naar andere bestemmingen zodra dat mogelijk is.

Positief reisadvies bepalend voor vakantieplannen

Van iedereen die graag weer op vakantie wil in 2020 geeft de grootste groep aan zich pas te gaan oriënteren zodra de reisbeperkingen voorbij zijn. Maar de behoefte om er dan ook echt even tussenuit te gaan is groot. 44% wil één tot twee weken op vakantie gaan, 21% zelfs langer dan twee weken. Zodra de officiële instanties aangeven dat reizen is toegestaan geeft dat blijkbaar genoeg vertrouwen om weer op vakantie te gaan.

Reisbranche kijkt vooruit

De reisintentie is dus bij de meeste Nederlanders zeker niet verdwenen en dat biedt kansen voor de zwaar getroffen reisbranche, die op dit moment bezig is met een plan de campagne om er te staan zodra de coronacrisis is bezworen. Zo ook stedentrip platform time to momo. “Zeker, dit is heel heftig, maar ik geloof in de veerkracht van mensen”, vertelt directeur René Bego. “We weten dat na een flinke crisis de reislust bij mensen gauw terugkeert. Voor nu is het zaak het hoofd koel te houden en plannen te maken voor als de reislust weer aanwakkert. Dan moeten wij er natuurlijk gewoon weer staan”.

Over Multiscope

Multiscope is een specialist in online marktonderzoek en ondersteunt bedrijven en organisaties bij het nemen van de juiste beslissingen door middel van online panels, marktrapporten en innovatieve onderzoeksoplossingen. De resultaten in dit persbericht komen uit de Multiscope Marktpeiler. In het onderzoek zijn 1.097 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd, representatief voor de Nederlandse bevolking.

Nieuwe maatregelen aangekondigd in Peru

De Peruaanse regering heeft onderstaande nieuwe maatregelen genomen om de verspreiding van COVID-19 tegen te gaan:

  • Het verplichte sociale isolement is verlengd tot zondag 26 april 2020, wat ook betekent dat de internationale grenzen tot die datum gesloten blijven.
  • Gedurende komende weken (tot ten minste 26 april) kunnen alleen vrouwen op dinsdag en zaterdag naar buiten, mannen op woensdag. Op de overige dagen mag niemand zich verplaatsen, speciale uitzonderingen daargelaten.
  • De verplichte avondklok voor dinsdag, woensdag en zaterdag gedurende komende weken (tot ten minste 26 april) is van 18:00 tot 05:00 uur. In Tumbes, Piura, Lambayeque, La Libertad en Loreto begint deze maatregel om 16:00 uur.

Tot op heden zijn er meer dan 165 humanitaire vluchten uitgevoerd, waarbij meer dan 23.400 buitenlandse toeristen zijn gerepatrieerd.

Bij vragen, neem dan contact op met het Tourist Protection Network via de dienst iPerú:

In het kort

0

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.