Corona-travel-update 55: Europa-Park laat beperkt aantal bezoekers toe

De verwelkoming van de gasten ’s morgens onder andere met muziek.

Hier onder de meest interessante reis-gerelateerde links en persberichten over het effect van het coronavirus die we de afgelopen 24 uur hebben gevonden.

Europa-Park opent zijn poorten op 29 mei 2020

De familie Mack, eigenaar van het grootste attractiepark in Duitsland, is blij met de op 6 mei door de Duitse deelstaat Baden-Württemberg aangekondigde versoepelingen van de coronamaatregelen en heeft in nauwe afstemming met de overheid intensieve voorbereidingen getroffen voor de heropening van Europa-Park, de overnachtingsmogelijkheden en restaurants op 29 mei.

De veiligheid en gezondheid van de gasten en medewerkers heeft voor Europa-Park altijd de hoogste prioriteit. Bezoekers moeten zich er veilig en prettig voelen. Daarom is besloten om vanaf 29-5-2020 met een begrensd aantal bezoekers te starten en worden daarvoor vanaf 13-5-2020 datumgebonden tickets voor het zomerseizoen 2020 in de online ticketshop aangeboden. Het attractiepark is groot en uitgestrekt waardoor er voor alle bezoekers en medewerkers genoeg ruimte is om zich te houden aan de voorgeschreven afstandsregels.

Markeringen

In het park zijn, naast het begrenzen van het aantal bezoekers, verdere maatregelen genomen om het infectierisico te minimaliseren. Zo zijn er o.a. in wachtrijen en restaurants markeringen aangebracht om afstand te houden. Zijn er extra desinfectieposten aangebracht en zullen beugels en andere oppervlaktes vaker gereinigd worden. Ook zullen bezoekers voor en tijdens het bezoek geïnformeerd worden over de verschillende maatregelen.

Als aanvulling op de maatregelen ter plaatse zal Europa-Park nieuwe technologieën met betrekking tot de wachtrijen en het houden van afstand invoeren. De bestaande Europa-Park & Rulantica-app wordt met nieuwe functies uitgebreid. Bovendien wordt een nieuwe extra app gepubliceerd welke op speelse wijze je op het houden van afstand tijdens het parkbezoek wijst. Contactloos betalen wordt gestimuleerd en alle medewerkers ontvingen een scholing.

Waterwereld dicht

Ook de zes themahotels, het Camp Resort en de Europa-Park-camping met hun restaurants, bars en cafés zullen op 29 mei de deuren weer open. Waterwereld Rulantica blijft vooralsnog gesloten maar de directie ziet een spoedige heropening optimistisch tegemoet.

Ook gasten uit Nederland, België en alle andere landen zijn, zodra grensverkeer weer mogelijk is, welkom in Europa-Park. Alle actuele informatie wordt voortdurend bijgehouden op: www.europapark.de/info2020

Bijna helft Nederlanders gebruikt vakantiegeld alsnog voor vakantie

Ondanks de onzekere tijd voor reizigers, zet bijna de helft van de Nederlanders (48%) zijn vakantiegeld tóch opzij om te gebruiken voor een vakantie wanneer er weer gereisd mag worden. Dat blijkt uit onderzoek van Vliegtickets.nl onder ruim 6300 mensen.  

Nog eens 25% van de ondervraagden zet een deel van het vakantiegeld opzij voor vakantie en besteedt de rest aan iets anders, 12,5% van hen zet het geld apart als spaargeld.  

Van alle ondervraagden geeft een ruime meerderheid van de mensen (55%) aan dat ze nog altijd dezelfde plannen met hun vakantiegeld hebben als vóór de coronacrisis. Iets meer dan een derde van de mensen (34%) had voor de crisis andere plannen met het vakantiegeld dan waar ze het uiteindelijk voor gaan gebruiken.   

‘Vliegen wordt duurder

Het geld apart zetten voor een reis wanneer we wél weer mogen vliegen lijkt hard nodig. Maar liefst driekwart van de ondervraagden verwacht dat vliegen na de crisis namelijk duurder wordt. 40% van de mensen zou dat heel vervelend vinden, 30% staat daar neutraal tegenover. Een eventuele stijging van de prijzen vindt 23% van de mensen echter niet zo erg: ‘omdat ze vliegen eigenlijk al te goedkoop vonden’.  

Wanneer we dan extra moeten gaan betalen voor een vlucht, is men bereid om:  
1. Maximaal 10% meer te betalen (37%) 
2. Maximaal 20% meer te betalen (23%) 
3. Helemaal niet bereid om extra te betalen (21%) 
4. Maximaal 30% meer te betalen (9%)
5. Meer dan 50% extra te betalen en dan langer te sparen, omdat hij/zij reizen dusdanig belangrijk vindt (6%) 
6. Maximaal 50% meer te betalen (3%) 
7. Maximaal 40% meer te betalen (1%) 

Sunweb Group biedt als eerste prijsgarantie voor reizigers met coronavoucher

Reizigers hoeven zich bij Sunweb Group geen zorgen te maken over eventuele toekomstige prijsstijgingen. De reisorganisatie belooft met een prijsgarantie dat getroffen vakantiegangers binnen één jaar precies dezelfde reis kunnen boeken met hun coronavoucher. Door haar prijzen te handhaven voor reizigers met deze voucher, biedt de reisorganisatie zekerheid aan haar klanten.

Zowel vakantiegangers waarvan de reis door Covid-19 werd geannuleerd, als reizigers waarvan Sunweb Group in de komende periode hun vakantie moet annuleren, krijgen van Sunweb Group een coronavoucher, een waardebon voor het bedrag dat ze voor hun reis hebben betaald. Door de tarieven voor geboekte reizen te bevriezen, garandeert Sunweb Group dat klanten met een voucher binnen een boekingstermijn van één jaar hun vakantie voor dezelfde prijs opnieuw kunnen boeken. De maatregel geldt voor alle merken binnen Sunweb Group; in Nederland zijn dat Sunweb, Eliza was here, Primavera en Gogo.

Exact dezelfde reis voor dezelfde prijs

De reisorganisatie wil ongeruste reizigers met deze prijsgarantie de zekerheid bieden dat ze hun droomvakantie later alsnog kunnen maken. Klanten krijgen dus exact dezelfde vakantie aangeboden met precies hetzelfde prijskaartje. Eventuele vroegboekkortingen blijven behouden, maar ook wanneer de hotels of vluchten straks duurder blijken, garandeert Sunweb Group de tarieven die het in eerste instantie voor haar reizigers hanteerde.

Geruststelling voor vakantiegangers

“We zien dat onze klanten erg teleurgesteld zijn dat ze hun zonvakantie naar Griekenland of Egypte moeten laten schieten. Een reis waar ze lang naar hebben uitgekeken”, vertelt Mattijs ten Brink, CEO bij Sunweb Group. “We willen hen de optie bieden om, zodra dat straks weer mogelijk is, alsnog op hun droomvakantie te gaan. Sunweb Group garandeert hen dat hun vakantie zonder bijbetalen op een later tijdstip kan doorgaan. Op deze manier willen we onze reizigers zoveel mogelijk geruststellen.”

Disneyland Paris nodigt fans uit om samen met haar artiesten mee te zingen in een betoverende videoclip

Disneyland Paris nodigt haar community, fans en Cast Members over de hele wereld uit om samen met haar artiesten mee te doen in een betoverende videoclip en de klassieker ‘Can You Feel The Love Tonight’ thuis te zingen.

Disneyland Paris is afgelopen maart gestart met het activiteitenplatform ‘Disneyland Paris bij je thuis’, zodat de magie altijd blijft doorgaan, ook thuis. Op het platform zijn iedere week allerlei nieuwtjes te vinden, zoals spelletjes, instructiefilmpjes, tekenlessen en diverse video’s en recepten. Zo kan iedereen zijn dag opvrolijken met de magie van de Disney Parken.


Vandaag publiceert Disneyland Paris een nieuwe video, speciaal om de magische muziek van de Disney Parken met de fans thuis te delen. De artiesten van de Disneyland Paris musical ‘The Lion King: Rhythms of the Pride Lands’ hebben een nieuwe uitvoering van de grote klassieker ‘Can You Feel The Love Tonight’ gezongen en dit thuis gefilmd.

Disneyland Paris en haar artiesten nodigen ook alle fans uit om mee te doen in de volgende video! Iedereen kan meedoen door zichzelf te filmen, terwijl zij de klassieker ‘Can You Feel The Love Tonight’ a capella zingen, en deze video vervolgens op social media (Facebook, Instagram en Twitter) te delen met #DisneylandParisAtHome. 

Deelnemers hoeven geen professionele zanger te zijn, het belangrijkste is dat iedereen plezier heeft. Deelnemen kan ook door te dansen, een beroemde scène na te spelen of op een andere manier met een knipoog te verwijzen naar Disney’s meesterwerk The Lion King. De uiterlijke datum voor deelname is aanstaande zondag 10 mei om 00.00 uur. Wie weet schitter jij binnenkort in de volgende Disneyland Paris video!

De songtekst en alle informatie staat op de website https://athome.disneylandparis.com/nl/.

Overheidssteun reisbranche zeer dringend nodig nu opstarten uitblijft

De persconferentie van woensdag 6 mei stemt de reisbranche zeer somber voor deze zomer, omdat de aangekondigde versoepeling in de coronamaatregelen voorlopig aan de reissector voorbij gaat. Naast forse (annulerings-)kosten van ruim € 1 miljard loopt het omzetverlies dit jaar op naar zo’n 85% en komen veel van de 20.000 banen op de tocht te staan. En met alleen algemene steunmaatregelen komt de reisbranche er niet meer. Daarom vraagt de sector ook dringend om specifieke hulp van de overheid.

 Frank Oostdam, voorzitter/directeur ANVR: “De branche voor reizen naar het buitenland is als eerste sector (denk aan Chinareizen) geraakt door het coronavirus en lijkt pas als laatste weer aan de slag te mogen. Het openstellen voor toeristen van buitenlandse bestemmingen is één van de laatste maatregelen die landen nemen en dan nog vaak met beperkingen. Niet alleen vakantieverkeer, ook het zakelijke reisverkeer wordt hierdoor getroffen.

Uitkomsten van een recente peiling begin mei laten een terugval zien van zo’n 85% voor 2020. We hebben dus dringend support nodig van de overheid om de werkgelegenheid van 20.000 medewerkers in de reisbranche te waarborgen. Het water staat inmiddels bij veel van onze 300 reisorganisaties en 1000 zaken- en vakantiereisbureaus aan de lippen.”
De overheid heeft de reissector al eerder aangewezen als één van de zwaarst getroffen sectoren.

Een verlenging en verdieping van bestaande, generieke overheidsmaatregelen is dan ook dringend nodig aangezien duidelijk is dat de problemen voor de reisbranche alleen maar verder verslechteren.  
De overheid zegde de zwaar getroffen sector ook compensatiemaatregelen toe. De reisbranche wordt sinds maart -naast een scherpe terugval in zakelijke- en vakantieboekingen- namelijk ook nog eens geconfronteerd met honderdduizenden annuleringen van eerder gemaakte boekingen.

Oostdam voegt toe: “En alsof dat niet genoeg is, hebben we in maart/april 125.000 duizend  Nederlanders tegen vaak hoge kosten moeten repatriëren. De sector heeft hier keihard aan gewerkt maar per saldo is er niets verdiend. Geen enkele sector kan dit volhouden. En juist op het punt van kosten van annulering heeft de overheid compensatiemaatregelen beloofd aan de reissector.”

De ANVR laat weten graag met minister-president Mark Rutte aan tafel te willen zitten om te bespreken hoe de overheid de reissector kan helpen met een 2e steunpakket om deze crisis te overleven en de werkgelegenheid van 20.000 mensen te behouden voor de Nederlandse economie.

In het kort – nieuwsoverzicht

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.