Hier kun je herfst optimaal beleven in Nederland

Kwintelooijen in Rhenen, Roberts’ leukste plek #opdeheuvelrug Foto: PR

Worden het dagjes uit? Een last-minute huisje boeken of ga je naar Duitsland? Hoe ga jij je herfstvakantie invullen? Hier onder een suggestie om naar de Utrechtse Heuvelrug te gaan. Een (wellicht) onbekend prachtig natuurgebied, mooi centraal in Nederland. Verder vandaag o.a.:

  • Groninger Museum start kaartverkoop Stones-tentoonstelling; eerste zaterdag volledig uitverkocht
  • Naturalis kan nieuwe dinosaurus-simulator niet openen: ‘Afstand houden is ondoenlijk’
  • Harde klap voor Kinderdijk: 80 procent minder toeristen naar molens

Wat is jouw leukste plek #opdeheuvelrug ?

‘Kasteel Renswoude, Egberts’ leukste plek #opdeheuvelrug Foto: PR

Het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Heuvelrug & Vallei lanceert vandaag de campagne ‘Mijn leukste plek #opdeheuvelrug’. Eerder deze week maakte NBTC Holland Marketing bekend dat er ruim 70 procent minder internationale bezoekers worden verwacht in 2020. Het aandeel bestedingen op de Heuvelrug  kwam vóór corona al voor zo’n 75 procent uit eigen regio.

Dit zal naar verwachting alleen maar stijgen. De focus van de campagne ligt daarom op bewoners, bezoekers en ondernemers uit de regio. Zij delen tot eind van dit jaar tips met elkaar om de Utrechtse Heuvelrug en de Gelderse Vallei te ontdekken via hiermoetjezijn.opdeheuvelrug.nl

Jouw leukste plek #opdeheuvelrug

De afgelopen weken hebben prominenten, ondernemers en bewoners hun leukste plek op de Heuvelrug (het gebied in de gemeenten Baarn, Renswoude, Rhenen, Scherpenzeel, Soest, Utrechtse Heuvelrug, Veenendaal, Woudenberg en Zeist) gedeeld op de website hiermoetjezijn.opdeheuvelrug.nl. De verzameling verhalen vormt een digitale inspiratiegids die door iedereen aangevuld kan worden. RBT Heuvelrug & Vallei roept bewoners op om zo veel mogelijk tips aan te leveren. Dit kan een plek zijn waar je het liefst gaat wandelen, waar je nieuwe energie opdoet of gewoon een plek die onvergetelijk is. Iedereen is welkom om tips te delen of om ideeën op te doen via hiermoetjezijn.opdeheuvelrug.nl.

Verrassende ontdekkingen

De zomer van 2020 vierden veel Nederlanders vakantie in eigen land, zo ook op de Utrechtse Heuvelrug en in de Gelderse Vallei. Van fiets- en wandeltochten tot museumbezoek en van overnachten in een luxe hotel tot rondtrekken in een camper. Nederland werd afgelopen zomer opnieuw ontdekt. Nasera Elfring, projectleider bij RBT Heuvelrug & Vallei: “We lezen zoveel mooie verhalen en tips over ontdekkingen in de regio. Het is een mooi moment om deze tips met iedereen te delen. We hopen dat deze persoonlijke aanbevelingen anderen helpen om verrassende ontdekkingen in de regio te doen.”

Doorzetten op lokaal

Uit cijfers van vóór corona blijkt dat zo’n 75 procent van de bestedingen op de Heuvelrug al uit de regio of de provincie Utrecht kwam. Nasera Elfring: “We verwachten dat dit aandeel alleen maar zal blijven stijgen. We blijven ons dan ook op deze doelgroep richten. De Utrechtse Heuvelrug en de Gelderse Vallei zijn de plek waar bewoners van de stad hun rust vinden in de natuur en waar bewoners nog wekelijks nieuwe ontdekkingen doen.”

Vijf jaar inspiratie

Sinds vijf jaar biedt RBT Heuvelrug & Vallei zowel online als offline informatie over activiteiten, evenementen en locaties. Maandelijks bezoeken ruim 35.000 mensen opdeheuvelrug.nl om inspiratie op te doen om eropuit te trekken. Het is een bijzonder jaar om een jubileum te mogen vieren. Door de coronacrisis geen live evenement met partners en geen evenement voor bewoners en bezoekers. Toch laat het RBT dit jubileumjaar niet zomaar voorbij gaan. Met de campagne ‘Mijn leukste plek #opdeheuvelrug’ wil het RBT alle mooie verhalen van ontdekkingen en belevingen van de afgelopen vijf jaar delen.

De campagne is onderdeel van het Herstelplan Bestemming Heuvelrug 2020-2021 en is een vervolg op de zomercampagne ‘Hier moet je zijn #opdeheuvelrug’. Samen met ruim 600 ondernemers en negen gemeentes (Baarn, Renswoude, Rhenen, Scherpenzeel, Soest, Utrechtse Heuvelrug, Veenendaal, Woudenberg en Zeist) wordt er gewerkt aan een duurzaam herstel van de gastvrijheidseconomie. Met de campagne sluit RBT Heuvelrug & Vallei aan op de landelijke beweging ‘Hier moet je zijn’, een initiatief van NBTC Holland Marketing.

In het kort – nieuwsoverzicht

  • Groninger Museum start kaartverkoop Stones-tentoonstelling; eerste zaterdag volledig uitverkocht (OogTV)
  • Naturalis kan nieuwe dinosaurus-simulator niet openen: ‘Afstand houden is ondoenlijk’ (Loopings)
  • Van der Valk introduceert eigen online platform voor hybride evenementen (Emerce)
  • Deze 10 wereldsteden zijn perfect voor een stedentrip buiten Europa (Expeditie Aardbol)
  • Giro del Nord – op de fiets van Milaan naar Venetië (deel I) (Ciaotutti)
  • Vijf keer wandelen in Europa: heupbrede paadjes en eeuwenoude klinkers (de Stentor)*
  • Museum Ot en Sien blijft nog wel even gesloten: ‘Kwetsbare mensen gaan vóór’ (de Feanster)
  • Harde klap voor Kinderdijk: 80 procent minder toeristen naar molens (RTV Rijnmond)
  • 10 of the most unique tunnels around the world (USA Today)
Met de auto op reis, welke kun je het beste kopen?
1+

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.