>"Empty Nester" op gevoel op vakantie

>Uit het nieuwste onderzoek van het 50+ Expertisecentrum, “Nieuwe Fasen, Nieuwe Wensen dat 50+ers in verschillende levensfasen in kaart bracht blijkt dat de werkzame ‘empty nesters’ het meest vakantieminded zijn. Van deze werkende 50+ers geeft bijna driekwart aan een sterke interesse te hebben in vakanties ten opzichte van ruim 50% van de empty nesters die niet meer werken. In het onderzoek is ook een vergelijking gemaakt met de doelgroep 20-49.
Opvallend is dat deze jongere groep aangeeft langer na te moeten denken over de keuze voor hun vakantie dan 50+ers. Zij wegen zorgvuldig alle voor- en nadelen van elke vakantie-aanbieder tegen elkaar af, terwijl de 50+er zich meer laat leiden door gevoel en logisch nadenken. Mogelijk komt dit doordat 20-49-jarigen meer dan 50+ers het idee hebben dat de keuze voor een vakantie iets zegt over hun persoonlijkheid.
De inspiratie voor een vakantie krijgt zowel de 50+er als de 20-49-jarige van internet en van vrienden en familie. Daarnaast zijn ook, met name voor 50+ers, tijdschriften een belangrijke informatiebron. (Bron: Nieuwsbank)

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.