>Vlucht vertraagd? Claim is mogelijk

>Passagiers die schadevergoeding willen van een vliegmaatschappij, kunnen hulp krijgen van EUClaim. Dat loont. Geen vliegbeweging ter wereld ontsnapt aan de blik van Hendrik Noorderhaven, directeur van EUClaim. In een met glazen wanden afgeschermde kamer, ‘de cockpit’ , verzamelt een trits computers twaalf miljoen gegevens per dag. ‘Ik weet van elk burgervliegtuig waar ook ter wereld wanneer en waar het vliegt, vloog of stilstond.’ Voor EUClaim is deze informatie van cruciaal belang. Ze vormt de bewijslast waarmee het bedrijf schadeclaims tegen luchtvaartmaatschappijen onderbouwt. ‘Luchtvaartmaatschappijen liegen nogal eens over de reden waarom een vlucht vertraging heeft of geannuleerd wordt. Bijna altijd beroept de maatschappij zich op ‘overmacht’ vanwege een technische storing of slecht weer. In die gevallen hoeft ze namelijk geen schadevergoeding uit te keren. Met de gegevens die ik hier verzamel kan ik vaak het tegendeel bewijzen’. (Bron: Volkskrant)

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.