>Ga wijs op reis-actie

>

De overheid is gestart met de Wijs op Reis campagne 2009. De campagne is ludiek van aard met een serieuze ondertoon. Op de billboards met bijzondere reisbestemmingen zijn verschillende pechvoorvallen afgedrukt, met de oproep goed voorbereid op reis te gaan. Voorbijgangers worden uitgenodigd een foto van zichzelf te laten maken. De foto’s worden vervolgens geprint als ansichtkaarten, die opgestuurd kunnen worden naar familie of vrienden. Een promotieteam deelt de ‘Wijs op Reis’ checklist uit en geeft voorlichting.
Met de jaarlijkse ‘Wijs op Reis’ campagne wijst het ministerie van Buitenlandse Zaken Nederlandse reizigers op het belang van een goede reisvoorbereiding en de mogelijkheid om voor vertrek eerst de actuele informatie over het vakantieland te checken op www.wijsopreis.nl. In deze reisadviezen staat belangrijke informatie over veiligheidssituaties verbonden aan een buitenlands verblijf. Veiligheidsrisico’s variëren van zware criminaliteit (zoals gewapende overvallen en ontvoeringen) tot natuurgeweld en oorlogshandelingen. Daarnaast geeft ‘Wijs op Reis’ de reiziger informatie over wat een ambassade of consulaat wel of niet voor een landgenoot in problemen kan doen.
De ‘Wijs op Reis’ campagne doet daarna de volgende steden aan:
13 juni Lelystad Batavia Stad
18 juni Utrecht Stadhuisbrug
20 juni Rotterdam Beursplein
26 juni Eindhoven 18 septemberplein
Bookmark and Share

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.