>Bevrijdingspop in Haarlem

>

>Bevrijdingspop in Haarlem 9
Foto Archie Backx
 
Bevrijdingspop Haarlem bestaat dit jaar 30 jaar. In al die jaren heeft het festival volgens de organisatie een doorslaggevende bijdrage geleverd aan de beleving van ‘Dag van de Vrijheid’. Stichting Bevrijdingspop hoopt op 5 mei de bezoekers bewust te maken van het feit dat vrijheid niet vanzelfsprekend is. Vanuit deze gedachte heeft de organisatie besloten om de nieuwe ambitie van Bevrijdingspop grondlegger Ilco van der Linde te ondersteunen: het opstarten van  het nieuwe, internationale vredesinitiatief Masterpeace.

De lancering van MasterPeace sluit perfect aan bij het jaarthema van het Nationaal Comité 4 en 5 mei: ‘Vrijheid wereldwijd; wat is daar voor nodig?’. Een serieuze zoektocht naar antwoorden is zeer terecht. Want ook al viert Nederland dit jaar haar 65ste Bevrijdingsdag, in al die 65 jaar heeft de wereld geen enkele dag overal vrede gekend.
De officiële lancering van MasterPeace staat gepland op de Internationale Dag van de Vrede (21 september 2011). Dan worden de concrete details van concept en campagne naar buiten gebracht, net als de namen van de betrokken partners. In 2014 is de grote finale van MasterPeace in Egypte. Tot die tijd wordt een groot aantal experts, bedrijven en stichtingen bij de ontwikkeling van de campagne betrokken. De nauwe samenwerking met de Stichting Bevrijdingspop past daar uitstekend bij. Tijdens Bevrijdingspop 2010 in Haarlem zal voor het eerst het logo en de slogan van MasterPeace aan de naar verwachting 150.000 bezoekers worden getoond. Het logo is ontwikkeld door de in Barcelona wonende Duitse ontwerpster Marion Dönneweg. De pay off is bedacht door het campagneteam bestaande uit Johan Kramer (documentairemaker, medeoprichter reclamebureau KesselsKramer), Jens Mortier (directeur van het Belgische reclamebureau MortierBrigade) en Tom Himpe (schrijver ‘Advertizing is dead’). Het campagneteam zal tijdens Bevrijdingspop ook een eerste moodclip (kort, informatief filmpje) lanceren.
www.bevrijdingspop.nl

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.