>Wie wil naar Nottingham?

>Ter gelegenheid van de première van de Britse avonturenfilm Robin Hood,  met Russell Crowe in de hoofdrol als de legendarische bandiet en volksheld, bundelen VisitBritain, Universal Pictures en een aantal lokale toeristenbureaus hun krachten om Nottingham, het Sherwoord Forest en de diverse Britse filmlocaties onder de aandacht te brengen.
Inspelend op de film nodigen Universal Pictures en VisitBritain bezoekers uit het verhaal van dichtbij mee te maken tijdens de tentoonstelling “Robin Hood – The Movie”, die sinds eind maart in Nottingham Castle en het bezoekerscentrum van Sherwood Forest te zien is. Bezoekers kunnen hier de kostuums, set, rekwisieten, wapens en andere materialen uit de film bekijken.


Robin Hood is de nieuwe spektakelfilm van Ridley Scott (Gladiator) over het ontstaan van de legende rond de heldhaftige boogschutter. Robin Hood is de openingsfilm van het 63ste Filmfestival van Cannes en draait vanaf 12 mei aanstaande in meer dan 100 Nederlandse bioscopen. Een aantal van de scènes in de nieuwe versie van het epos werden op locatie in de East Midlands en andere Britse locaties, zoals Pembrokeshire en het landgoed Ashridge in Hertfordshire opgenomen.
Regisseur Ridley Scott: “Het was noodzakelijk om Robin Hood  in Groot-Brittannië te filmen. Het was heel belangrijk de essentie en de sfeer te vangen, die je alleen maar op Britse locaties kunt vinden. In deze nieuwe versie zien we een Robin Hood zoals mensen hem nog nooit eerder hebben gezien. Dankzij de tentoonstelling kan men nu de film van dichtbij meemaken en zelf het gevoel krijgen onderdeel uit te maken van de productie, bovendien gaat men het belang inzien van de omgeving waarin we gefilmd hebben. De enige manier waarop we zo’n geslaagd geheel konden creëren, was door de authenticiteit van de locaties in Groot-Brittannië en de East Midlands volop te benutten.”
Op http://visitbritain.com/robinhood staan onder andere de trailer, diverse filmlocaties en andere plekken in Groot-Brittannië die gelinkt zijn aan de populaire volksheld. Bezoekers kunnen in de voetsporen van Robin Hood treden, door bijvoorbeeld de ‘Hood Trail’ te volgen.
Sandie Dawe, CEO van VisitBritain: “Robin Hood is wereldwijd bekend en de belangstelling voor het verhaal achter deze legende is iets blijvends. We weten dat 40% van onze potentiële bezoekers ‘zeer waarschijnlijk’  een bezoek zou brengen aan de locaties die voorkomen in films, en dat ze daar echt van zouden genieten.”
“Robin Hood is een van de weinige iconen die zo’n sterke band heeft met zijn omgeving en veel mensen zullen hem met Nottingham associëren. Dus wie kan de film beter promoten dan VisitBritain en haar partners, want we hebben een rijke ervaring in het voeren van wereldwijde campagnes rond lanceringen van topfilms.”

Mike Baulcombe, hoofd toerisme bij Experience Nottinghamshire, voegt daaraan toe: “De lancering van Ridley Scott’s film geeft ons een geweldige kans bezoekers uit de hele wereld naar de thuishaven van  Robin Hood te trekken. De kracht van ons toeristisch aanbod in combinatie met het verhaal van Robin Hood blijkt een succesvolle tool te zijn om  Nottinghamshire als bestemming internationaal op de kaart te zetten.”

Speciaal voor de lancering van de film ontwikkelde VisitBritain Robin Hood Oyster Card-hoesjes die in beperkte oplage bij bestelling van een Oyster Card via visitbritaindirect.com worden verspreid.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.