Germany calling!

Germany calling! 9

Naar Duitsland deze zomer?


De Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) heeft wereldwijd haar nieuwe website gelanceerd: www.germany.travel. De site is beschikbaar in 26 talen. Een handige tool vormt de interactieve landkaart. Veel beeld, compacte informatie en gebruiksvriendelijke navigatie zorgen ervoor dat dat de site volgens de initiatiefnemers aan de hoogste standaard voldoet. Als overkoepelende toeristische organisatie van zestien deelstaten en tientallen vakantieregio’s biedt de DZT met het nieuwe portaal een compleet overzicht van de vakantiemogelijkheden in Duitsland. ‘’Met het innovatieve concept van germany.travel, mede ontwikkeld voor mobiele platformen als smartphones en tablet-pc’s, is het vakantieland Duitsland klaar voor de toekomst”, aldus Petra Hedorfer, CEO van de DZT.

Informatie per thema
De thematische ingangen als ‘steden & cultuur’ of ‘ontspanning & recreatie’ stellen bezoekers in staat om gericht informatie te zoeken over hun vakantiebestemming. Hetzelfde geldt voor de ingang ‘Specials’. Hier bevindt zich specifieke informatie over actuele reisthema’s als wellness, gezondheid, 125 jaar automobiel en Creative Germany. Onder de knop ‘Duitsland voor..’ is informatie voor doelgroepen als jongeren, gezinnen en 50-plussers direct toegankelijk.

Altijd actueel
Germany.travel biedt handige snufjes: een interactieve landkaart brengt het vakantieaanbod in de verschillende deelstaten, regio’s en steden in beeld, daarnaast is er een evenementenkalender die laat zien wat er in Duitsland te doen is – van zomerfestivals en tentoonstellingen tot het Oktoberfest en de kerstmarkten. Nieuw is ook de knop ‘delen’, die zich onder elk artikel bevindt. Hiermee kan de informatie met één klik worden gedeeld op sociale media als Facebook en Twitter. Binnenkort wordt daar de persoonlijke reisplanner aan toegevoegd.

GermanyTravel op Facebook
Duitsland is nu ook op Facebook te vinden. Fans kunnen op www.facebook.com/VakantielandDuitsland terecht voor tips en actuele informatie over het vakantieland Duitsland. Ook is het mogelijk meningen en ervaringen uit te wisselen of te delen met andere Duitsland-fans. Om de opening van het Facebookprofiel te vieren, verloot het Duits Verkeersbureau onder elke vijftig nieuwe fans de reisgids ‘Verrassend Duitsland’ van Mo’media.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.