>Reisjes met zakenrelaties nemen toe

>Het jaar 2010 liet een voorzichtig herstel zien voor de Nederlandse markt van incentive- en personeelsreizen. Was 2009 nog een jaar met een terugval van maar liefst 40%, afgelopen jaar werden er weer méér reizen verkocht. Dat maakte het online incentivebureau Incentive-Direct.nl uit Haarlem bekend.
“Bedrijven zaten midden in reorganisaties, hadden de middelen tijdelijk niet of vonden het politiek niet verstandig om met personeel of relaties naar het buitenland te gaan” aldus Jaap Maarse, managing director van de incentivereis specialist. “De reizen die we nu organiseren hebben vaak een meer zakelijk karakter: er worden bijvoorbeeld één of meer meetings in het reisschema geprogrammeerd. De klassieke incentivereizen voor verkopers die hun verkooptarget gehaald hebben verdienen zichzelf gemakkelijk terug en zijn dan ook nooit gestopt.” Ook waren er opmerkelijke verschuivingen in de reisbestemmingen. Terug van weggeweest is Lapland, in de jaren 90 een echte incentiveklassieker. Berlijn was in 2010 de meest populaire bestemming en dat is niet verwonderlijk. Het is een betaalbare, trendy stad met interessante activiteiten en weinigen blijken er al geweest te zijn, ook altijd een voordeel.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.