Wallonië in een glossy

Wallonië in een glossy 9

De omslag van de eerste Nederlandse versie van het blad.


Natuurlijk zijn wij bij Elke Dag Vakantie.nl ‘van de websites’, maar eerlijkheidshalve moeten we toegeven dat de geur, de glans en het gevoel van een glossy toch ook wel wat heeft. We waren dan ook blij verheugd toen vanmorgen WAW (Wallonië Magazine) in de bus viel. Het was de primeur van de Nederlandse versie van het blad. Het prachtige tijdschrift (vol met mooie foto’s) is een productie van het Waals Agentschap voor Export en Buitenlandse Investeringen, Wallonie-Bruxelles International en Wallonie-Bruxelles Tourisme.

Hoofdredacteur Jean-Willy Lardinoit omschrijft de inhoud van het in Luik gemaakte blad:

  • “De ster van deze uitgave van WAW is Bert Kruismans, de Vlaamse komiek die net als wij een zwak heeft voor Wallonië. En als je ziet wat er in het Franstalige landsdeel allemaal gaande is, is die liefde best te begrijpen!
  • La Louvière, Cultuurhoofdstad d2012, trekt de kaart van de vernieuwing en het Fotografiemuseum viert zijn 25e verjaardag. In Saint-Denis is er een chirurg die in het openbaar opereert. De Grotten van Han worden gemoderniseerd en de soldaten van de streek tussen Samber en Maas marcheren nog altijd strak in het gelid.
  • In Lessen ontwerpt en fabriceert Baxter medicijnen om ernstige ziekten te bestrijden en in Luik bestormen studenten en hun professoren de ruimte met de nanosatelliet OUFTI. Dichter bij huis – en vooral onze maag – vernieuwt El Pica Pica het concept van tapa’s, wordt Waalse chocolade kunst en strelen de Brasserie des Légendes en de Distileerderij van Bercée onze smaakpapillen.
  • Ons dossier gaat helemaal over hout, in al zijn vormen. De Waalse houtsector komt er weer bovenop en vindt zijn plaats tussen ambacht en moderne tijden, erfgoedrestauratie en design”.

Meer informatie over het 6,50 euro kostende blad op www.walloniemagazine.be

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.