Hotels: We willen wifi en koffie!

In restaurants en café's in de Zeeuwse centra kun je nu ook chillen met gratis internet.

Als we op vakantie zijn willen we overal draadloos internet; het is al net zo gewoon geworden als water uit de kraan.


Reizigers willen tijdens hun hotelverblijf beschikken over de gemakken uit eigen huis. Dit blijkt uit wereldwijd onderzoek van de boekingswebsite Hotels.com. Bovenaan de lijst met meest begeerde gratis hotelvoorzieningen staan Wi-Fi en hapjes en drankjes, met koffie als absolute must. Al het andere wordt beschouwd als extraatje.

  • Voor 34 procent van alle wereldwijd ondervraagde reizigers is Wi-Fi de belangrijkste voorziening bij het boeken van een hotel.
  • Ook onder maar liefst 56 procent van de zakelijke reizigers is Wi-Fi de nummer één faciliteit.
  • Gratis Wi-Fi is met 66 procent van de stemmen tevens de service die reizigers het liefst standaard aanwezig zouden zien in alle hotels in 2013.Bij het boeken van hotels voor zowel zakenreizen als vrijetijdsreizen eindigt gratis Wi-Fi boven kosteloos parkeren en ontbijten, wat aangeeft dat internettoegang een vereiste is voor de hedendaagse reiziger. Meer dan een derde van de ondervraagden wenst ook tijdens vakanties toegang te hebben tot Wi-Fi. Wereldwijd is slechts 11 procent van de reizigers bereid om in hotels te betalen voor Wi-Fi.

“Nu steeds meer luchtvaartmaatschappijen en luchthavens gratis Wi-Fi bieden, verwachten reizigers ook gratis internettoegang zodra zij in hun hotel arriveren,” zegt Olivier Pernoud van Hotels.com. “Gasten gebruiken tablets, smartphones en laptops om activiteiten te plannen, contact te onderhouden met familie en vrienden en zelfs om maaltijden te laten bezorgen op de hotelkamer. Het is dus niet verrassend dat gasten gratis en snel Wi-Fi verlangen.”

Technologische gemakken uit eigen huis blijken tot de prioriteiten van reizigers te behoren. Voor 23 procent van de ondervraagden is een geavanceerde koffieautomaat de meest geliefde moderne faciliteit op de hotelkamer. Zogenaamde ‘wired rooms’, waarbij alle technologische snufjes met één enkele afstandsbediening te besturen zijn, volgen met 20 procent van de stemmen. Ook zouden reizigers het felbegeerde gratis Wi-Fi netwerk graag gebruiken via door hotels beschikbaar gestelde tablets, met welkomst- en omgevingsinformatie en opties voor room service (15 procent).

Betaalde services – Faciliteiten waarvoor gasten wel extra willen betalen: Hoewel Nederlanders bekend staan om hun voorliefde voor gratis producten, zijn zij bereid om extra te betalen voor bepaalde hotelvoorzieningen. Een kamer met een mooi uitzicht komt met 45 procent van de stemmen het eerst in aanmerking.
Andere voorzieningen waarvoor een aanzienlijk deel van de Nederlandse reizigers bereid is in de buidel te tasten, zijn voorkeurskanalen en dvd’s (28 procent) en een kamer met balkon (22 procent).

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Wij zorgen er voor!
Vakantiegevoel?

Exclusief per mail triptips: Van Amsterdam tot Bangkok