Indonesië blijft populaire bestemming

Indonesie blijft onverminderd populair en om het reizigers makkelijker te maken hebben ze Nieuwe bestemmingen, nieuwe vliegvelden en meer vluchten.

Indonesië blijft onverminderd populair en in de toekomst gaan ze het reizigers nog makkelijker maken. 

Indonesië blijft voor veel toeristen een aantrekkelijke vakantiebestemming. Nieuwe bestemmingen, nieuwe vliegvelden en meer vluchten moeten het toeristen nog makkelijker maken om de eilandengroep te bereiken. Er gebeurt dit jaar ook veel op de eilanden, zo is het vakantieland organisator van de Miss World Contest en heeft Barack Obama een bezoek gepland aan het eiland van de goden, Bali. Mede hierdoor verwacht Indonesië 8,6 miljoen bezoekers in 2013.

Nieuwe vliegvelden en meer vluchten
Sumatra heeft een nieuw vliegveld in Medan. Het nieuwe Kuala Nama International Airport is in gebruik sinds juni 2013 en vervangt het huidige Polonia International Airport. Ook Yogyakarta, de culturele hoofdstad van Java, maakt plannen voor een nieuw vliegveld. Het nieuwe Kulongprogo Airport in Yogyakarta kan 30 miljoen bezoekers per jaar ontvangen en is klaar voor gebruik in 2016. De uitbreiding van de luchthaven in Denpasar (Bali) is bijna klaar. Tot slot is de infrastructuur rondom de Balinese luchthaven aanzienlijk verbetert.

Nieuwe bestemmingen
Indonesië heeft gekozen voor een nieuwe strategie, waarbij de focus niet alleen op Bali ligt. Zo is er meer aandacht voor het spectaculaire vulkaanlandschap in het Nationale Park Bromo Tengger Semeru (Java), de onderwaterwereld van Wakatobi (Zuid-Sulawesi), de traditionele Toraja (Zuid-Sulawesi), Sanur (Bali) en het Nationale Park Komodo (Flores). Garuda Indonesia vliegt naar  28 bestemmingen in Indonesië. Singapore Airlines en dochtermaatschappij Silk Air hebben onlangs de bestemmingen Semarang (Java) en Makassar (Sulawesi) toegevoegd en vliegen nu naar 13 bestemmingen in Indonesië.

Voor meer informatie ga je naar de website.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.