Tweet meter toont klanttevredenheid

Met de Tweet meter op Yapzo kun je zien hoe positief of negatief reizigers over een vakantiepark zijn.

Met de Tweet meter op Yapzo kun je zien hoe positief of negatief reizigers over een vakantiepark zijn.

Er is nu een nieuwe manier om te zien hoe tevreden andere reizigers zijn over vakantieparken. Met de nieuwe Tweet meter van vakantieparkensite VapZo kun je zien over welke vakantieparken positief of negatief wordt gesproken op Twitter. Je kan op deze meter dus direct zien wat de ervaringen van andere bezoekers van vakantieparken zijn, voordat je zelf een verblijf boekt.

Social media score
De tweets over de vakantieparken worden twee maal per dag opgehaald en automatisch gekoppeld aan de vakantieparken. Het bericht krijgt eerst een neutrale status waarna per tweet handmatig wordt beoordeeld of deze een negatieve of positieve lading heeft. Elk park krijgt aan de hand van alle tweets een social media score. De ranking op de meter is een momentopname en geeft een waardering op basis van de tweets van de afgelopen vier weken. De laatste negatieve en positieve ervaringen zijn direct terug te lezen op de site bij het desbetreffende vakantiepark.

Waarom tweets
Het gebruik van tweets zorgt er voor dat de ervaringen zeer actueel en ‘puur’ zijn. In het algemeen kan gesteld worden dat de klachten en de positieve ervaringen nog tijdens het verblijf op Twitter worden gezet. De meeste klachten gaan over de schoonmaak, de staat van onderhoud van de bungalow of de service van het personeel. Tot nu toe zijn er ongeveer 10 keer meer positieve dan negatieve tweets gemeten.

Enige in Nederland
Vapzo is de enige website in Nederland die de prijzen van vakantieparken vergelijkt inclusief de verplichte bijkomende kosten. Bijkomende kosten is bij de consument een veel gehoorde klacht, een mooie aanbieding van Euro 49 komt uiteindelijk bijna 100% duurder uit. Op de site worden meer dan 15 miljoen prijscombinaties met elkaar vergeleken. De consument vergelijkt de direct “af te rekenen” prijs en heeft inzicht in de opbouw van die prijs. De tweets zijn een belangrijke aanvulling om een actueel beeld te geven van de klanttevredenheid van een vakantiepark.

Voor meer informatie ga je naar de website.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.