Ferrari-park in 2016 ook in Spanje

De artist-impression voor Ferrari Land in Spanje.

De artist-impression voor Ferrari Land in Spanje.


Ferrarifans opgelet! Na Abu Dhabi krijgt nu ook Spanje een eigen Ferrari-pretpark. PortAventura Entertainment S.A.U. (een reeds bestaand park in Spanje) heeft een licentieovereenkomst gesloten met Ferrari voor het bouwen van Ferrari Land, een nieuw themapark waarin het merk met het Steigerende Paard centraal staat, gevestigd in het resort en themapark van PortAventura onder Barcelona in Spanje.

De oppervlakte van Ferrari Land wordt 75.000 vierkante meter. Liefhebbers en fans van het merk met het Steigerende Paard kunnen er ook plezier beleven van een groot aantal attracties, zoals de hoogste en snelste verticale accelerator. Het eerste hotel wereldwijd met het Ferrari-thema wordt binnen PortAventura gebouwd. Het wordt een luxe vijf-sterrenhotel met 250 kamers, restaurants en een racesimulator.

Het project vergt een investering van 100 miljoen euro en het Ferrari themapark opent volgens planning in 2016 officieel zijn deuren. PortAventura verwelkomt ieder jaar zo’n vier miljoen bezoekers, waarvan de helft buitenlanders. PortAventura is in 2009 overgegaan in handen van Investindustrial en heeft sindsdien een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Het is nu volgens eigen zeggen het grootste mediterrane amusementspark evenals het één na grootste van Europa, grotendeels dankzij een investering van ruim 125 miljoen euro, verdeeld over vier jaar, naast het bedrag dat nodig was voor de aankoop.

De artist impression van het nieuwe park bij Barcelona dat in 2016 opent.

De artist impression van het nieuwe park bij Barcelona dat in 2016 opent.


Andrea C. Bonomi, Senior Partner van Investindustrial, licht de motivatie toe voor het partnerschap met Ferrari: “PortAventura is toonaangevend op het gebied van toerisme in Europa, terwijl Ferrari een iconische onderneming is die het allerbeste van ‘Made in Italy’ vertegenwoordigt. De synergie tussen de twee groepen creëert een krachtige combinatie waardoor wij de bezoekers een unieke ervaring kunnen bieden. We zijn er trots op deze bijdrage te kunnen leveren aan de groei van het merk Ferrari en ‘Made in Italy’ wereldwijd.”

Andrea Perrone, CEO van Ferrari Brand, de dochteronderneming van Ferrari die de belangen behartigt van de merkgerelateerde activiteiten van het merk met het Steigerende paard, voegt toe: “Na het succes van Ferrari World in Abu Dhabi hebben we veel, veel verzoeken ontvangen om nieuwe amusementsparken te ontwikkelen. We hebben de diverse voorstellen nauwgezet onderzocht en hebben besloten dat van Investindustrial aan te nemen. Dit omdat het een zeer solide plan is dat is ontwikkeld door uiterste competente mensen die de magie van Ferrari naar Spanje zullen brengen, een land waar wij veel fans hebben, en waar ieder jaar veel toeristen naar toe gaan, deels dankzij PortAventura. Wij zullen doorgaan met het evalueren van meer voorstellen voor themaparken in andere delen van de wereld; het merk is ons grootste bezit en we moeten er zorg voor dragen dat dit zijn waarde behoudt.”

Het park krijgt als eerste een Ferrari-hotel.

Het park krijgt als eerste een Ferrari-hotel.

Wij zorgen er voor!
Vakantiegevoel?

Exclusief per mail triptips: Van Amsterdam tot Bangkok