Land Rover viert 50 jaar avontuur

Landrover voelt zich thuis in een avontuurlijke omgeving.

Landrover voelt zich thuis in een avontuurlijke omgeving.


Land Rover staat voor veel mensen (zeker de eigenaren) synoniem voor ‘avontuur’. Dat idee wordt versterkt door de prestaties van de auto. In 2013 werd bijvoorbeeld een Land Rover Discovery gebruikt voor de recordbrekende London-Cape Town expeditie, waarbij de 16.000 kilometer lange route in 10 dagen werd afgelegd.

Ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan van het model Discovery (met een vanafprijs van 74.000 euro) heeft Land Rover deze week een nieuwe Discovery XXV Special Edition onthuld. De Discovery, waarvan de eerste uitvoering werd geïntroduceerd in 1989, betekende volgens de producent een revolutie in het 4×4-segment: “Zijn combinatie van eigentijds design, ruim en gebruiksvriendelijk interieur, ongeëvenaarde omvang van capaciteiten op de weg en offroad, en enorm veelzijdige functionaliteit maakten het model direct tot een verkoopsucces”.

In zijn 25-jarige bestaan is de auto de eerste keuze geweest voor talrijke challenges, expedities en avonturen. Sir Ranulph Fiennes gebruikte een originele Discovery voor zijn expeditie om de verloren stad Ubar te vinden. Discovery’s zijn ook gebruikt in de Camel Trophy en Land Rover’s eigen G4 Challenge. In 2012 ging de miljoenste Discovery op een 50 dagen tellende en 13.000 kilometer lange expeditie van Solihull naar Beiing, China, om meer dan 1 miljoen pond in te zamelen voor het Internationale Rode Kruis (IFRC).

De XXV Special Edition is gebouwd om de 25e verjaardag van deze iconische familie-SUV te vieren. Deze speciale uitvoering is uitgevoerd in de premium metallic kleur Causeway Grey en onderscheidt zich onder meer door badges en een exclusief en interieur in Windsor leder. Land Rovers worden wereldwijd verkocht in circa 180 landen.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.