Mercure ondergaat metamorfose

Feestje bij het Mercure Hotel.

Feestje bij het Mercure Hotel.


Mercure Hotel Amsterdam City heeft na een grootscheepse renovatie van de begane grond de deuren weer geopend voor haar gasten. Gisteren was de officiële opening met een bijzondere 3D visual art show van de VJ Academy in Amsterdam, die de nieuwe lobby toonde. De afgelopen maanden heeft het hotel een geheel nieuw gezicht gekregen: van interieur tot menukaart en incheck-procedure. De reiziger vindt er nu nog meer: comfort, gemak en lokale invloeden. Bovendien biedt het ook mensen uit de buurt een warm onderkomen. Mercure Hotel Amsterdam City geldt met de gedaanteverandering voortaan als hét ‘flagship hotel’ voor de andere 22 Mercure vestigingen in de Benelux.

De veranderende behoeftes van hotelgasten zijn aanleiding geweest voor het neerzetten van een geheel nieuw interieur en breed scala aan voorzieningen. “Mensen zijn bereisder dan ooit, weten nog beter wat ze willen en streven dat ook na. De roep om comfort én authenticiteit is groot. Met het geheel vernieuwde Mercure Hotel Amsterdam City bieden we de hoge internationale standaarden die je mag verwachten van een internationale hotelketen en laten we gasten tegelijkertijd kennis maken met lokale elementen die het hotel een eigen, persoonlijke touch geven,” aldus Caro van Eekelen, COO van Accor Hotel Services Benelux.

Het design van het interieur doet denken aan het Nederlandse landschap en klimaat. Tijdens een wandeling door de lobby, van entree tot het verwarmde terras aan de Amstel, zijn de vier seizoenen te herkennen die zo kenmerkend zijn voor Nederland. Met onder meer robuuste houten meubels, zachte schapenvachten en druppelvormige lampen. Ook de oer-Hollandse ‘gezelligheid’ is aanwezig. De bar en het restaurant vormen het hart van de lobby, de openbare ruimtes erom heen zijn multifunctioneel inzetbaar, ademen elk een eigen sfeer en vloeien tegelijkertijd naadloos in elkaar over.

Buurtfunctie
Niet alleen hotelgasten zijn welkom bij Mercure Hotel Amsterdam City, maar ook mensen woonachtig of werkzaam bij een van de vele bedrijven in de omgeving. Van der Graaf: “In veel landen zijn restaurants en lounges van hotels places to be. Nederlanders associëren deze plaatsen vaak als afstandelijk. Juist doordat onze RestaurantLounge Floor een sterk lokaal karakter heeft, verwachten we dat dit mensen uit de buurt aanspreekt. Voor een inspirerende flexwerkplek, een kleine vergadering of zakenlunch of een borrel na werktijd hoeft men niet meer ver te reizen.”

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.