Chinese toeristen zien liever windmolens dan Taj Mahal

Je zult in de toekomst steeds meer Chinese toeristen tegenkomen, want het is de de grootste en snelst groeiende reismarkt. Voorspellingen geven aan dat er binnen vier jaar 174 miljoen Chinese reizigers zijn, die jaarlijks ongeveer €200 miljard uitgeven. Dit maakt Chinese reizigers een interessante doelgroep, maar hoe ligt Nederland eigenlijk in de markt? In de Chinese International Travel Monitor 2015 (CITM) van Hotels.com is Chinese reizigers gevraagd naar de Europese bestemmingen die zij binnen het jaar willen bezoeken. Nederland prijkt op de zesde plaats.

Windmolens populair
 De Chinezen geven aan dat ze graag de windmolens op de Kinderdijk willen zien. Kinderdijk staat op de elfde positie in de lijst van bezienswaardigheden, die Chinese reizigers graag ooit in hun leven willen zien. Onze windmolens laten met de elfde plek andere bezienswaardigheden, zoals de Taj Mahal, het Vrijheidsbeeld en de Big Ben achter zich.

Nederland doet het niet slecht
Een baguette eten met uitzicht op de Eiffeltoren staat bovenaan het verlanglijstje van de Chinese reizigers. De CITM toont aan dat Chinese reizigers in de lijst van Europese landen die ze nog willen bezoeken Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk in hun top drie hebben staan. Uit de 28 Europese landen staat Nederland op de zesde plek.

Gastvrijheid
Wanneer gekeken wordt welke landen Chinese reizigers het meest gastvrij vinden, staat Nederland op een goede zevende plaats. Wederom staat Frankrijk op de eerste plek van meest gastvrije Europese landen, gevolgd door Rusland en het Verenigd Koninkrijk.

Top 10 Europese landen die Chinezen binnen een jaar nog willen bezoeken

  1. Frankrijk
  2. Duitsland
  3. Verenigd Koninkrijk
  4. Italië
  5. Zwitserland
  6. Nederland
  7. Griekenland
  8. Denemarken
  9. Oostenrijk
  10. Finland

Voor meer informatie en het hele onderzoek ga je naar de website.

Chinese toeristen zien liever windmolens dan Taj Mahal 9

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.