Disney World introduceert magische armband

Disney World geeft je alvast een kijkje in de toekomst met de nieuwe 'Magicbands'.

Disney World geeft je alvast een kijkje in de toekomst met de nieuwe ‘Magicbands’.

Disney World haalt de toekomst naar het heden met de introductie van een magische armband. Je zou denken dat je in Silicon Valley moet zijn om een wereld te beleven waar je telefoon je pinpas en je id-kaart is, maar daarvoor kun je beter naar Orlando afreizen. Deze armband gaat (in combinatie met je smartphone) de manier waarop we pretparken bezoeken drastisch veranderen. Je kan met de armband met de shuttle van het vliegtuig naar het park, inchecken in je hotelkamer, toegang krijgen tot het park, eten bestellen en van te voren gereserveerde attracties instappen. Kortom de armband vervangt al het papier en wordt niet voor niets ‘Magicband’ genoemd.

Hoe werkt het?
Als je online boekt, kun je ook gelijk je favoriete attracties aangeven. De Disney computers berekenen dan de beste route voor je en je reserveert alvast de attracties waar je echt in wil. Vervolgens krijg je een week voor vertrek je armband thuisgestuurd, met je eigen naam erop. Vanaf het moment dat je aankomt op het vliegveld in Orlando heb je niets anders nodig dan die armband. Geen wachtrijen meer, want je kan zo het park binnenlopen. Je hoeft alleen je band tegen de paal met Mickey erop te houden. Geen wachtrijen voor attracties meer, want die heb je van te voren al gereserveerd en met je armband kun je zo doorlopen. Je hoeft ook geen geld mee te nemen, want je armband is verbonden aan je creditcard. Kortom een magische armband.

Potentie
De armband is er natuurlijk niet alleen om het leven van de bezoekers van het park makkelijker te maken. Disney ziet een heel scala aan toepassingen voor de toekomst. Zo kan de band er in de toekomst voor zorgen dat Mickey en Sneeuwwitje weten waar jij bent en je komen opzoeken, zodat je zelf niet op zoek hoeft. Daarnaast kunnen ze met camera’s alle leuke momenten van jou en je gezin vastleggen, zodat je weggaat met een gepersonaliseerde film. Maar dat zijn allemaal nog voordelen voor de klant. Ze kunnen bijvoorbeeld ook zien dat je wel erg lang in de rij gestaan hebt en je een coupon voor gratis ijs of toegang tot een andere attractie e-mailen. Daarmee hebben ze de heilige graal van klantenservice in handen: Ze kunnen een negatieve ervaring omzetten in een positieve ervaring.

Voor meer informatie ga je naar de website.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.