Gratis Wi-Fi belangrijkst bij hotelboekingen

Bij het boeken van een hotel is de aanwezigheid van Wi-Fi nog steeds het belangrijkste criteria. Dat blijkt uit het wereldwijde Hotelvoorzieningenonderzoek 2015 van Hotels.com. Toch neemt de populariteit van deze voorziening langzaam af, waarschijnlijk door het steeds groter wordende aanbod aan gratis Wi-Fi hotspots en verbeterde mobiele abonnementen. Een gratis ontbijt komt op nummer 2 als het gaat om belangrijke faciliteiten. Op de derde plaats komt gratis parkeren. En andere opvallende uitkomst van het onderzoek is dat voorzieningen nog steeds vaak gestolen worden uit hotelkamers. Bekijk de uitkomsten van het onderzoek hieronder of in deze infographic:

Altijd online
– Gratis Wi-Fi is de belangrijkste factor bij het kiezen van een hotel voor vrijetijdsovernachtingen (30%), vergeleken met 34% in 2013.
– 50% van de respondenten vinden gratis Wi-Fi een must-have tijdens een zakelijke overnachting, vergeleken met 56% twee jaar geleden.
– Gratis Wi-Fi is een technische faciliteit waarvan 60% van de respondenten hoopt dat het als standaarddienst wordt aangeboden in alle hotels. Dit is 6% lager dan in 2013.

Gratis eten
– Gratis ontbijt is opnieuw de één na belangrijkste faciliteit voor vrijetijdsreiziger (21%) en de derde must-have voor zakenreizigers (12%). Zakenreizigers vinden de nabijheid van openbaar vervoer, restaurants en winkels belangrijker dan een gratis maaltijd.
– Men geniet het liefst van vers fruit (16%) en koffie of thee (16%). Ook vlees (12%), eieren (12%), brood of toast (8%) en een lekkere selectie van sapjes (8%) worden graag genuttigd. Nederlanders geven het meest om een vers kopje koffie of thee bij het ontbijt (66%).
– Moderne koffie- of espressomachines zijn de favoriete faciliteiten op de kamer (23%).
– 33% van de respondenten vindt een gratis flesje water de simpelste faciliteit die ze graag in hotelkamers zien.
– Gratis ontbijt is de hoogst scorende niet-technische faciliteit, die reizigers graag als standaard zien in alle hotels (27%), gevolgd door een koelkast voor persoonlijk gebruik (15%). Slechts 3% van de respondenten zegt dat ze het gratis ontbijt schrappen als ze op die manier minder hoeven te betalen voor de hotelovernachting.
– De droomfaciliteit van reizigers is het bezoeken van een chocolaterie om zelf iets lekkers uit te zoeken voor het slapen gaan (34%). Nederlanders voelen echter meer voor elke dag verse bloemen in de hotelkamer (35%).

Parkeren en technologie
– Op de derde plek vinden vrijetijdsreizigers gratis parkeren het belangrijkst bij het boeken van een hotelovernachting (10%).
– Bekabelde kamers met één afstandsbediening om meerdere faciliteiten te bedienen, zoals licht, TV en verwarming, vindt 22% van de respondenten belangrijk. Daarna komt de aanwezigheid van docking stations met 15%.
– Ver onder gratis Wi-Fi vinden hotelgasten opladers en HD televisies (8%) de meest gewilde technische faciliteit, die standaard aangeboden dient te worden.

Diefstal
– Bij de vraag of de respondenten ooit iets uit een hotelkamer mee hebben genomen zonder te retourneren, reageerde maar 27% van de Argentijnse hotelgasten met ‘niks’, gevolgd door Singaporese en Spaanse gasten met respectievelijk 29% en 30%. Dit is een groot verschil met Nederlanders (51%), Colombianen (69%) en Noren (67%). Koreanen, Chinezen en Denen gaven aan dat zij nog nooit iets uit een hotel hebben meegenomen.
– De meest meegenomen voorwerpen zijn schrijfwaren (20%). Opmerkelijk is dat 1% van de respondenten aangeeft dat ze deze simpele faciliteit graag meer in hotelkamers zien. Slippers komen op een tweede plek (12%), gevolgd door sleutelkaarten op derde plek (10%) van meest meegenomen voorwerpen.

Voor meer informatie ga je naar de website.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.